اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت تله‌کابین در ارتفاعات مابین امامزاده بی‌بی عصمت و کوه داو‌دان، احداث تالار و هتل در کوهبنان دعوت میشود.

سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کوهبنان
منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: شهر کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی در فاصله 165 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و یکی از مناطق بکر در جنوب شرق کشور است.
وی افزود: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی و فرهنگی کشور است که به دلیل غنای فرهنگی، فراوانی مشاهیر و عرفای مشهور به بام فرهنگی استان نام گرفته است.
متقی تصریح کرد: این شهرستان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی از جمله آسیاب‌های آبی هشت‌گانه، قلعه‌ها و برج‌های کهن و تاریخی با قدمت چند ساله، آرامگاه محمد شهیدکوهبنانی، شرف کوهبنانی و عمادالدین کوهبنانی، سنگ‌نوشته، قلعه‌دختر و مدرسه و خانقاه شیخ‌ابوسعید است.
وی بیان داشت: حمام‌های تاریخی، تخت لطیفی، دریاچه کویر، روستای تاریخی باب‌گز مشهور به میمند کوچک با خانه‌هایی کنده‌شده در دل کوه و ده‌ها اثر تاریخی از دیگر این آثار هستند.
متقی بیان کرد: چهار امامزاده واجب‌التعظیم که همه ساله پذیرای بیش از هزاران مسافر و گردشگر خارجی و داخلی از اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و شهرستان‌های هم‌جوار کوهبنان است از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند.
وی گفت: وجود هشت آسیاب آبی که در نوع خود در جهان و کشور بی‌نظیر است و در بهترین نقطه آب و هوایی کوهبنان قرار گرفته است، سبب جذب گردشگران بیشتری شده است.
متقی خاطرنشان کرد: در تعطیلات اخیر بیش از 10 هزار مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی کوهبنان بازدید کرده‌اند.
وی اذعان کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت تله‌کابین در ارتفاعات مابین امامزاده بی‌بی عصمت و کوه داو‌دان، احداث تالار و هتل دعوت میشود که با حضور در شهرستان و بازدید منطقه از نزدیک با استفاده از تسهیلات ویژه نسبت به احداث اماکن فوق اقدام کنند.
متقی با تشکر از تمام اصحاب رسانه و خبرنگاران کرمانی عنوان کرد: از همه آنان دعوت می‌شود تا برای معرفی بیشتر آثار و ابنیه تاریخی کوهبنان به این شهرستان تاریخی و عارف‌پرور سفر کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول