اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

افزایش چشمگیر ورود گردشگران به زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از افزایش چشمگیر ورود گردشگران و مسافران تابستانی به استان زنجان خبر داد.

افزایش چشمگیر ورود گردشگران به زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سفرهای تابستانی در شمال غرب کشور بیشتر از سایر نقاط محسوس است.
وی علت اصلی ورود گردشگران به شمال غرب کشور را وضعیت مناسب جوی عنوان کرد و افزود: در کنار آب و هوای مناسب وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و طبیعی به سفر مسافران تابستانی به این مناطق افزوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان موقعیت جغرافیایی استان زنجان موقعیتی خاص ذکر کرد و ادامه داد: استان زنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های شمال غرب مسیر عبور مسافران استان‌های شمال غرب است و به نوعی دروازه ورود به شمال غرب کشور است.
وی با بیان اینکه مسافران سایر استان‌های همجوار نیز در استان زنجان توقفی می‌کنند، ابراز داشت: افزایش مسافران تابستانی استان زنجان در اقامتگاه‌های سطح استان زنجان کاملا مشهود است.
نقی‌زاده با اشاره به اینکه استان زنجان با توجه دارا بودن جاذبه‌های گردشگری از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر را دارد، گفت: یک هزار و 500 آثار تاریخی در استان شناسایی شده و 679 اثر ثبت ملی رسیده است.
وی با بیان اینکه آثار تاریخی استان زنجان با توجه به قدمت، پیشینه، اصالت از شاخصه‌ها و برجستگی‌های خاصی برخوردار است خاطر نشان کرد: یکی از 12 اثر برجسته جهانی به عنوان گنبد سلطانیه در استان زنجان قرار گرفته است و آثار طبیعی استان نیز به موازات آثار گردشگری آن از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و خاص است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ابراز داشت: برنامه و دیدگاه توسعه استان در زمینه گردشگری از طریق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شناخت جاذبه‌ها و تحلیل منطقی و درست از وضعیت استان است و نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف و نسبت به سایر استان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم استان زنجان را به صورت مستقل و به عنوان استان مقصدی تعریف کنیم و مسافران استان زنجان را به عنوان یکی از مقاصد چند گانه سفر انتخاب کنند، شاهد توسعه گردشگری و نقش گردشگری در تولید درآمد، ثروت و ایجاد اشتغال در استان خواهیم بود چرا که این امر موجب ایجاد تاسیسات گردشگری، رفاهی و تفریحی می‌شود.
نقی‌زاده افزود: باید زنجیره گردشگری استان از مسیر سلطانیه، غار کتله‌خور، سد گلابر و جاذبه‌های گردشگری طارم به صورت زنجیر وار به هم گره خورده و با ایجاد امکانات اقامتی، تفریحی و رفاهی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان استفاده شود که این امر مستلزم ارائه برنامه عملیاتی مدون و مطلوبی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول