اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر آستارا:

رونق گردشگری آستارا نیازمند سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر آستارا گفت: با توجه به ظرفیت بالای جاذبه‌های طبیعی آستارا صنعت گردشگری این شهرستان نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است.

رونق گردشگری آستارا نیازمند سرمایه‌گذاری است
ناصر حسین‌نژادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری منجر به ایجاد اشتغال پایدار میشود، اظهار داشت: زمانی که در یک جامعه زندگی ماشینی حاکم میشود نیاز به لطافت و بهره‌برداری از منابع طبیعی بیشتر از هر زمانی احساس میشود.
وی، شهرستان آستارا را دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه توریسم، اکوتوریسم و آثار طبیعی و سواحل دریای خزر دانست و اذعان داشت: برای رسیدن به راهبردهای مطلوب ظرفیت‌سازی از طریق داشته‌ها و درک نداشته‌ها، گره زدن با نگاه‌ها و رفتارهای بلند مدیریتی در مدیریت شهری لازم و ضروری به نظر میرسد.
عضو شورای شهر آستارا خاطرنشان کرد: آستارا ویترینی از نمونه‌های طبیعی،فرهنگی، اقلیمی و اکولوژیکی گیلان و کشور است که این شهرستان در نیمه راه توسعه قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه آستارا دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است، ابراز داشت: تمام تلاش و برنامه‌ریزیهای مدیریت شهری باید به گونه‌ای باشد که بتوان از تمام ظرفیت‌های بالقوه استفاده کرد.
حسین‌نژادی اضافه کرد: نقش شهروندان در این راستا بسیار مهم بوده و باید عمیقا درک کنند که گردشگری مانند زمین کشاورزی است که به فرد روزی میرساند.
وی صنعت گردشگری را به عنوان یکی از منابع درآمد و ایجاد اشتغال در سطح ملی و منطقه‌ای دانست و ابراز داشت:‌ گردشگری به ویژه در زمانی که سود فعالیت‌های دیگر بخش‌های اقتصادی در حال کاهش باشد جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه پایدار است.
به گفته عضو شورای شهر آستارا، انجام مطالعات جامع در منطقه نمونه گردشگری در تالاب استیل، ساحل صدف و پارک جنگلی بیبی یانلو آستارا در مطالعات تفصیلی شهرستان به بسته‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.
وی اذعان داشت: حضور سرمایه‌گذاران و انتخاب آنها و کلنگ‌زنی در این راستا کم‌رنگ است که امیدواریم در سالی که به نام جهادی اقتصادی مزین شده مسئولان ذیربط برنامه‌های مناسبی برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری این شهرستان مرزی داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول