اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع دور دوم سفرها؛

اردبیل میزبان هزاران گردشگر تابستانی است

خبرگزاری فارس: با شروع دور دوم سفرهای تابستانی در اواخر شهریور ماه و تعطیلات چند روزه عید فطر اغلب شهرهای استان اردبیل میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

اردبیل میزبان هزاران گردشگر تابستانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان سرعین پیش از ظهر امروز‌ در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای شهر سرعین اظهار داشت: در دو روز گذشته بیش از هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشورمان وارد شهر توریستی سرعین شدند به طوری که اغلب مراکز اقامتی و پذیرایی در این شهرستان مملو از مسافران و گردشگران تابستانی است.
کاظم دبیر افزود:‌ ما از چند روز پیش تمهیدات لازم را برای پذیرایی و حضور هزاران گردشگر آماده کرده بودیم به طوری که هیچ مشکلی در اسکان گردشگران در این شهرستان وجود ندارد و کمپ‌ها، مهمانسرای ادارات و برخی اماکن عمومی در کنار هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌های استیجاری آماده ارایه خدمات به گردشگران هستند.
وی با بیان این‌که مقصد اصلی ورود گردشگران شهر توریستی سرعین است، تصریح کرد: ما از روز گذشته برخی امکانات اقامتی را در پارک‌ها و دیگر کمپ‌های موجود آماده کردیم و علاوه بر آن برخی مساجد نیز مهیای میزبانی از گردشگران و مسافران با رعایت موازین شرعی و قانونی هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: 16 دستگاه در شهرستان سرعین برای پذیرایی از میهمانان و مسافران تابستانی و همچنین افزایش تعداد مسافران به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنند.
دبیر افزود: علاوه بر اقدامات زیربنایی انجام گرفته در این شهرستان برای افزایش تعداد مسافران در زمینه فعالیت‌ها و مسائل فرهنگی نیز اقداماتی انجام شده است.
وی بیان داشت: پنج مدرسه در این شهرستان برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده و در کنار آن کمپینگ گلدشت، تفرجگاه سرعین از جمله ویندکلخوران، نانوایی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تامین آب شرب برای ورود مسافران به سرعین آماده‌سازی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در کنار شهر سرعین مسافران تابستانی با توجه به تعطیلات سه‌ روزه عید فطر به شهرهای مشگین، نیر، خلخال، نمین، کوثر و اردبیل سفر کرده و با جاذبه‌های تفریحی، توریستی و گردشگری این مناطق آشنا شدند.
در حال حاضر تردد در محور آستارا به اردبیل به ویژه گردنه حیران از ترافیک سنگینی برخوردار است در حالی که حجم ترافیک در محور اسالم به خلخال نیز سنگین گزارش شده است.
ترافیک در برخی از محورها که در روزهای گذشته تا پاسی از شب ادامه داشته در برخی از مناطق و شهرهای کوچک منجر به ترافیک سنگین شهری شده به طوری که در نیر و سرعین مسافران و گردشگران ساعاتی را در ترافیک شهری سپری می‌کنند.
در روزهای اولیه تعطیلات و از سه‌شنبه اکثر اتاق‌های هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای سرعین و اردبیل تکمیل شده و منازل مسکونی بسیاری از شهروندان نیز مملو از مسافرانی است که در روزهای پایانی تابستان از آب و هوای مطلوب و بهاری اردبیل استفاده می‌کنند.
اما به روال گذشته تعدادی از گردشگران نیز در مسیرها و شهرهای گردشگرپذیر اقدام به برپایی چادرهای سفر کردند و با توجه به حجم حضور مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها چند روز سفر خود را در چادر و با پخت و پز خانگی سپری می‌کنند.
به گزارش فارس، از مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد در مناطق آبگرم‌های شابیل، قینرجه و قوتورسویی این شهر حجم زیادی از مسافران و گردشگران مشاهده می‌شود که از آب و هوای خنک و بهاری دامنه‌های سبلان استفاده کرده و در این مناطق طبیعت‌گردی می‌کنند.
در شهر کوثر نیز بسیاری از گردشگران علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت زیبا و باغ‌های الوان از تفرجگاه‌ها و برخی مناطق گردشگری نیز استفاده می‌کنند به طوری که حضور گردشگران در خلخال و کوثر نسبت به دو ماهه اول تابستان بی‌شمار است.
اما در مرکز استان اردبیل نیز اغلب گردشگران از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، تفرجگاه فندقلو، تله‌کابین حیران، دریاچه سیاحتی شورابیل و نئور و ده‌ها منطقه گردشگری استفاده کرده و در این مناطق به گذران ایام تابستان می‌پردازند.
با توجه به حجم زیاد سفرها در 20 روز آینده تمام ارگان‌های خدمات‌رسان اعم از هلال‌احمر، اورژانس، پلیس راه و راه و ترابری در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی با برپایی اکیپ‌ها و گشت‌های مختلف برای مسافران و گردشگران ارایه خدمات می‌کنند و در کنار آن با توصیه فرمانداران اغلب نانوایی‌ها و واحدهای خدماتی در شهرهای سیاحتی به ویژه اردبیل و سرعین به صورت 24 ساعته به ارایه خدمات پرداخته و در خدمت گردشگران هستند.
پیش‌بینی می‌شود در فرصت 20 روزه ایام باقی‌مانده از تابستان بیش از یک میلیون گردشگر به مناطق مختلف استان سفر کنند که این حجم سفرها نیازمند ارایه خدمات و آمادگی بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی است که انتظار می‌رود در این ایام پایانی سفرهای تابستانی همه مسافرت‌ها با شیرینی انجام شده و به سرانجام برسد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول