اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

محور باغچه جلیل به سرفاریاب زیرساخت گردشگری است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بسیاری از مناطق گردشگری این استان با راهسازی توسعه می‌یابند، گفت: محور باغچه جلیل به سرفاریاب زیرساخت گردشگری است.

محور باغچه جلیل به سرفاریاب زیرساخت گردشگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اکبر نیکزاد امروز در بازدید از محور باغچه جلیل به سادات اظهار داشت: با توجه به توافقات انجام گرفته با پیمانکار و پیش‌بینی به عمل آمده، محور ملی سرفاریاب به باغچه سادات جلیل در هفته دولت سال 91 به بهره‌برداری میرسد. 
نیکزاد طول این محور توریستی را 170 کیلومتر برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این محور، مسیر دهدشت به یاسوج 35کیلومتر کاهش می‌یابد. 
 به گفته نیکزاد، از کل عملیات اجرایی این پروژه مهم ملی 32 کیلومتر باقی است که با توجه به توافقات به‌عمل آمده با پیمانکار،20 کیلومتر آن تا آخر آذرماه امسال آسفالت و افتتاح می‌شود. 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عملیات اجرایی 10 کیلومتر پایانی این محور هفته جاری آغاز خواهد شد.
 نیکزاد یادآور شد: برای تکمیل و بهره‌برداری کامل این محور ارتباطی، 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و 2 میلیارد تومان برای آغاز اجرای کار با 100 درصد اختصاص در نظر گرفته شده است.
 وی ادامه داد: بخشی از اعتبار هم از محل استانی تامین و با پیگیری‌های به عمل آمده یکی از مسئولان وزارت راه و مسکن برای بازدید پروژه و تامین کل منابع به استان سفر می‌کند.
 به گفته وی، این مسیر با کاهش 35 کیلومتر فاصله دهدشت به یاسوج، موجب کاهش تصادفات، ترافیک، زمان مسافرت و هزینه میشود. 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه‌ها، چشمه‌ها، باغات، مناظر و چشم اندازهای زیبا و بارگاه امام زاده علی(ع) در طول این مسیر، می‌توان گفت، نادرترین مسیر به لحاظ توریستی در این منطقه است که برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول