اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

توسعه زیرساخت‎های گردشگری گلستان همه جانبه نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه در بخش هتل‎ها و زیرساخت‎های گردشگری یک توسعه همه جانبه نیست.

توسعه زیرساخت‎های گردشگری گلستان همه جانبه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید‌نجیب حسینی صبح امروز در جمع مدیران میراث فرهنگی استان گلستان، با بیان اینکه اگر قرار است صنعت گردشگری وارد استان شود تا در ایجاد اشتغال و بالا بردن درآمد سرانه سهیم باشیم، اظهار داشت: تنوع و پتانسیل‎های گردشگری در سراسر استان وجود دارد و باید از همه ظرفیت‎ها برای جذب گردشگر استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه نمایندگان مردم و نمایندگان ارشد استانی باید به یک نگاه توسعه‎ای معطوف شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرودگاه‎ها از روند مسافرتی به تجاری تبدیل نشوند و راه آهن شمال نیز تجاری تبدیل نشوند و راه‎آهن شمال نیز اصلاح نشود نمی‎توان از سرمایه‎گذار انتظار داشت تا در این زمینه‎ها سرمایه‎گذاری کند.
وی با بیان اینکه مشکل اشتغال با نسخه‎های دولتی حل نمی‎شوند بر این نکته تاکید کرد: اگر امروز وزارت راه و ترابری 4 هزار میلیارد دلار اوراق مشارکت را بفروشد و دولت آن را تضمین کند، ما باید از این اوراقی که در بودجه حاصل شده و دولت سود آن را تضمین کرده است بتوانیم اعتباراتی برای راه آهن گرگان دریافت کنیم اگر توانستیم در این مسیر گام برداریم واقعا امیدبخش خواهد بود.
نماینده مردم مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درست است که اساس استان بر پایه کشاورزی نهادینه شده است اما با متکی بودن به یک بخش نمی‎توان به اهداف کامل توسعه‎ای رهنمون شد.
حسینی اضافه کرد: اشتباهاتی را از 30 سال پیش مرتکب شده‎ایم و نخواستیم به غیر از بخش کشاورزی به صنایع دیگری در استان فکر کنیم در صورتی که در مناطق شمالی جایی برای کشاورزی وجود ندارد و یک سوم مساحت استان در بخش‎های شمالی قرار گرفته که اگر مصمم به توسعه کشاورزی در این منطقه باشیم باید متحمل هزینه‎های هنگفت شده تا کشاورزی پایداری ایجاد کنیم.
وی پیشرفت مناطق شمالی را در ایجاد و استقرار صنایع مادر عنوان کرد و افزود: برای توسعه استان نیاز به برنامه‎ریزی تلفیقی داریم تا بخش‎های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی شکوفا شوند.
وی فرهنگ‎سازی در زمینه اشتغال را از وظایف دانشگاهیان، مدیران، مسئولان و برنامه‎ریزان دانست و گفت: اگر بیکاران را امید بدهیم که در سیستم اداری مشغول به کار می‎شوند یک عادت انحرافی است و به نتیجه نخواهد رسید بنابراین باید با تربیت و پرورش کارآفرین، استعدادهای جوانان را شکوفا تا به اشتغال پایدار دست یابیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول