اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

ثبت جهانی بازار تبریز باعث جذب گردشگر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ثبت جهانی بازار تبریز عامل معرفی شایسته تبریز، تاثیرگذاری در رونق اقتصادی و جذب گردشگر است.

ثبت جهانی بازار تبریز باعث جذب گردشگر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به نقل از به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، شهرام دبیری اظهار داشت: این اقدام نام تبریز و بازار قدیمی و وسیع تبریز را در سطح بین‌المللی بیشتر مطرح کرده و در آینده نیز در جذب هر چه بیشتر  گردشگر داخلی و خارجی  بسیار موثر خواهد بود.
دبیری گردشگری را صنعتی مهم توصیف کرد و گفت: در تمام دنیا روی این صنعت سرمایه‌گذاری شده است و بسیاری  از کشور های دنیا در حال تلاش برای داشتن حتی یک اثر ثبتی در فهرست آثار جهانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در گردشگری در رونق اقتصادی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بین المللی بسیار تاثیرگذار است.
دبیری با اشاره به حضور و شرکت رئیس جمهور کشورمان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در مراسم جشن ثبت جهانی بازار گفت: این حضور نشان از اهمیت بالای بازار تبریز در سطح ملی و بین‌المللی دارد و باعث می شود این اقدام در اذهان عمومی با احترام انگاشته شده و با اهمیت شمرده شود.
رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در ثبت جهانی بازار تبریز گفت: این سازمان از ابتدای کار تا کنون فعالیت خوب و پیگیری مستمری داشته که قابل تقدیر است و بنده از نزدیک شاهد تلاش مدیریت این سازمان در پیگیری و تحقق موضوع ثبت جهانی بودم. 
دبیری افزود: ثبت این اثر در فهرست آثار جهانی نتیجه تلاش دو ساله این دستگاه است که البته همکاری خوب دستگاه‌های دیگر را نیز پای کار آورده بودند.
وی با بیان اینکه در راستای اطلاع‌رسانی قدم‌های خوبی برداشته شده است، گفت: اطلاع‌رسانی مناسب، ثبت جهانی بازار را در سطح استان، کشور و جهان به خوبی مطرح کرده است که برگزاری جشن ثبت جهانی با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی این جریان تکمیل‌تر شد.
دبیری یادآور شد: تنها نباید به اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی تا ثبت جهانی بسنده کرد بلکه تبلیغات مفید بعد از ثبت می‌تواند در سطح بین‌المللی بسیار موثر باشد.
بازار جهانی تبریز با دارا بودن بیش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده آجری به هم پیوسته جهان سال 1389 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو  ثبت شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول