اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان:

دوره مطالعات مناطق گردشگری کوتاه‌تر شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت عمرانی استاندار خوزستان بر کاهش زمان مطالعات مناطق گردشگری استان تاکید کرد.

دوره مطالعات مناطق گردشگری کوتاه‌تر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا اخوان صباغ ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان که به بررسی دریاچه سد کرخه اختصاص داشت، به زمان انجام این مطالعات در سال 87 اشاره کرد و اظهار داشت: زمان مطالعات سایت‌های گردشگری باید کوتاه‌تر شود.
وی افزود: با روند موجود برای بررسی مطالعات گردشگری در کارگروه، ممکن است مطالعه و اجرای هر کدام از طرح‌ها سال‌ها طول بکشد.
اخوان صباغ همچنین تاکید کرد: حل مشکل معارضان و تملک اراضی موردنیاز، تصفیه آب شرب سایت، توجیه اقتصادی طرح برای سرمایه گذاران، پیش‌بینی پاسگاه‌ها، هزینه مراکز بهداشتی درمانی در این سایت باید لحاظ شود و موارد
مورد نظر اعضای کار گروه که در این جلسه مطرح شد نیز در مطالعات مورد توجه قرار گیرد.
مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست از موافقت این اداره کل با کلیات مطالعات امکان سنجی گردشگری در دریاچه سد کرخه خبر داد.
سیروس کریمی حساسیت منطقه گردشگری سد کرخه را بسیار زیاد دانست و گفت: به همین دلیل سیستم فاضلاب پیشرفته برای جمعیت بالا باید در این سایت پیش بینی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در این سایت گردشگری هم پسماندهای ویژه و هم پسماندهای عادی تولید خواهد شد مکان‌یابی و نحوه دفع پسماند‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.
به گفته وی، این طرح پس از تصویب در کار گروه در ‌‌نهایت باید برای تایید به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود.
مشاور مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان نیز در ادامه این جلسه از انجام مطالعات امکان سنجی اولیه در تمام سد‌ها توسط موسسه ملی گنجینه آب ایران خبر داد.
سید مهران علم الهدی گفت: این موسسه که زیر نظر وزارت نیرو فعالیت می‌کند از دو سال پیش مطالعه دریاچه سد‌ها و بررسی اماکن تاریخی چون سازه‌های آبی را در دستور کار دارد.
مدیر مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه بعضی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها ما را از انجام
برخی اقدامات تا اطلاع ثانوی منع می‌کند، افزود: مدیریت آب ایران به عنوان متولی، مشاوری انتخاب و در کلان ابلاغ کرده است.
علم الهدی تصریح کرد: به نظر می‌آید نوعی موازی کاری بین مطالعات این موسسه و میراث فرهنگی در مطالعات دریاچه سد‌ها وجود دارد.
در این نشست مطالعات امکان سنجی مرحله نخست توسعه گردشگری دریاچه سد کرخه توسط مشاور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت. اعضای کار گروه به این طرح اشکالاتی وارد کردند که قرار شد در جلسه آتی کارگروه در این مطالعات لحاظ شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول