اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

شورای دستگاه‌های نظارتی در پی دستگیری از مدیران باشد

استاندار قزوین گفت: شورای دستگاه‌های نظارتی به جای مچ‌گیری از مدیران سازمان‌ها باید به دنبال دستگیری از آنها باشد.

شورای دستگاه‌های نظارتی در پی دستگیری از مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در یازدهمین جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان بیان داشت: این شورا باید جایگاه و منزلت قانونی و واقعی خود را در جامعه و دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و با جدیت مصوبات خود را پیگیری کند تا سازمان‌ها و ادارات حساسیت لازم را در خصوص مأموریت‌ها و اولویت‌های این شورا داشته باشند.

وی افزود: جو غالب در افکار عمومی این است که سیستم اداری را متهم به کم‌کاری، فساد و تنبلی می‌کنند و یکی از وظایف شورا این است که با اطلاع‌رسانی، آموزش و نظارت و پیشگیری به موقع این تصویر و چهره نامناسب از دستگاه‌های اجرایی را در بین مردم تصحیح و بازسازی کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه فساد اداری را نباید صرفاً به فساد مالی و اقتصادی محدود کرد، بیان کرد: اگر طرح عام‌المنفعه‌ای به دلیل عدم آشنایی یا تعلل چند پرسنل در یک سازمان نتواند در موعد مقرر اجرایی شود این را هم باید از مصادیق فساد اداری محسوب و برای آن چاره‌اندیشی کرد.

روزبه جهت‌گیری و سیاستگذاری دولت یازدهم را تقویت بخش خصوصی در اقتصاد کشور ذکر کرد و در این خصوص ابراز کرد: شرایطی که در آن به سر می‌بریم حساسیت امر نظارت را دو چندان کرده است. زیرا از یک طرف باید فضای رونق اقتصادی با ورود بخش خصوصی و ایجاد محیط کسب و کار در کشور فراهم شود و از طرفی دیگر از وقوع هرگونه فساد احتمالی در سازمان‌ها و ادارات پیشگیری به عمل آید.

استاندار قزوین تأکید کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی شورای دستگاه‌های نظارتی استان باید به سمتی حرکت کنیم که گام‌‌هایی اساسی در مسیر ارتقای بهره‌وری و سالم‌سازی محیط‌های اداری و سازمان برداشته شود.

 شورای دستگاه‌های نظارتی استان بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 221 قانون برنامه پنجم توسعه که به موافقت سران قوا و تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است در استان‌ها تشکیل می‌شود.

اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان را مدیرکل بازرسی استان، مدیرکل دیوان محاسبات استان، مدیرکل اطلاعات استان، دادستان مرکز استان و معاون برنامه‌ریزی استانداری تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول