اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

بخش خصوصی در فعال کردن شهرک مهرگان جدی‌تر وارد شود

استاندار قزوین خواستار ورود جدی‌تر بخش خصوصی برای فعال کردن مجموعه مسکن مهر در شهرک مهرگان این استان شد.

بخش خصوصی در فعال کردن شهرک مهرگان جدی‌تر وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر شهرک مهرگان امشب در جمع خبرنگاران با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت بخش خصوصی در این شهرک از مدیران و مسئولان این بخش خواست تا به صورت جدی‌‌تر در فعال کردن مجموعه مسکن مهر شهرک مهرگان عمل کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از نهادها و مجموعه‌های خدماتی و درمانی شهرک مهرگان به وسیله بخش خصوصی دایر شده، اظهار کرد: موقعیت خوبی برای حضور مدارس غیرانتفاعی و مراکز آموزشی بخش غیردولتی در این شهرک فراهم است.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه مسکن مهر قزوین طرح بسیار بزرگ و قابل توجهی است، ادامه داد: مسکن مهر شهرک مهرگان با قرار گرفتن در شمال شهر محمدیه به عنوان شهری که بر اساس اصول محوری شهرسازی طراحی شده، از نظر موقعیت مکانی در بهترین محل واقع شده است.

روزبه خاطرنشان کرد: تاکنون 25 هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث و در حال حاضر 3 هزار خانوار در آن ساکن شده‌اند.

استاندار قزوین با بیان اینکه ساکنان این واحدها که پس از دوران سخت بی‌خانه بودن صاحب خانه شده‌اند باید قدرشناس این نعمت باشند، افزود: از آنجا که اهالی ساختمان‌های طرح مسکن مهر آپارتمان‌نشین هستند و این نوع از زندگی فواید خاص خود را دارد‌ آنان باید ضمن بالا بردن صبر و حوصله، خود را با زندگی آپارتمان‌نشینی وفق دهند.

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده به ساکنان مانند مساجد، مدارس، درمانگاه‌ها،‌ پاسگاه‌ها، آب، برق، گاز و اقدامات شهرداری در شهرک مهرگان محسوس است و پیگیری بخش باقیمانده از کارها در جلساتی صورت می‌گیرد که هر دو هفته یک بار به ریاست معاون عمرانی استانداری برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر حرمت مساجد در دین مبین اسلام و فرهنگ مردم جوامع اسلامی ادامه داد: اهالی شهرک باید در اسرع وقت با همفکری و همراهی یکدیگر مساجد را دایر کنند و روحانیان برای اقامه نماز و انجام برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در مساجد حضور یابند.

روزبه با اشاره به فعالیت سازمان نظام مهندسی و شهرداری محمدیه، در اجرای طرح مسکن مهر شهرک مهرگان عنوان کرد: مسکن مهر قزوین نسبت به برخی استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور خدمات خوبی ارائه کرده است و جا دارد ساکنان، دستگاه‌های خدماتی و بخش خصوصی برای رشد و ارتقای آن دست به دست یکدیگر دهند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد افرادی که واحدهای مسکن مهر به آنان واگذار شده در حال افزایش است، یادآور شد: این واگذاری‌‌ها هم‌اکنون شتاب گرفته و به ترتیب بیشتر می‌شود که همین امر لزوم راه‌اندازی هرچه سریع‌تر مراکزی مانند مدارس،درمانگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت و دیگر مجموعه‌‌های خدماتی را ایجاب می‌کند.

وی روند اجرا و پیشرفت طرح را در مجموع مثبت ارزیابی و عنوان کرد: آن‌گونه که از نمای طرح بر می‌آید مسکن مهر این شهرک در آینده نه چندان دور به یکی از بهترین سکونت‌گاه‌های استان تبدیل می‌شود.

گفتنی است استاندار در این برنامه از بوستان محله‌ای c4 یک مسجد، مدرسه و مجتمع مسکونی در دست احداث سالن ورزشی مهرگان، برج‌های مسکونی فاتحان فجر، مدرسه دو شیفته تربیت و مهر ولایت و همچنین بخش‌‌های دیگری از شهرک مهرگان بازدید کرد.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول