اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تاکید کرد

برخورد با هرگونه رانت‌خواری در واگذاری‌ها به بخش خصوصی

استاندار قزوین گفت: زمینه فعالیت برای بخش خصوصی باید فراهم باشد و از هرگونه رانت‌خواری در این زمینه باید جلوگیری شده و با آن برخورد شود.

برخورد با هرگونه رانت‌خواری در واگذاری‌ها به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در نخستین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن این استان برگزار شد، اظهار کرد: در بهترین شرایط ممکن که می‌توانیم از منابع دولتی برای توسعه استان قزوین بهره‌مند شویم باید از ظرفیت بخش خصوصی فعال استفاده کرد.

وی افزود: مشارکت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی در توسعه استان قزوین نقش مهمی ایفا می‌کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: در تاریخ توسعه کشور دورانی با سرمایه زیاد را پشت سر گذاشتیم اما با نگاهی به گذشته در می‌یابیم که به علت فقدان برنامه راهبردی لازم از سرمایه‌های موجود آن گونه که شایسته بود، استفاده نشده است.

روزبه ادامه داد: در هر کشوری که نقشه راه واضحی برای فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت اقتصادی وجود نداشته باشد، وجود سرمایه و منابع مالی فراوان آفت به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بخش خصوصی ساز و کارهای خوبی تعریف شده است از ظرفیت‌های موجود در این بخش به نحو مطلوبی می‌توان بهره برد.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید با شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها زمینه بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی را فراهم کرد.

روزبه با اشاره به آفت‌های وارد شده به بخش خصوصی عنوان کرد: در گذشته افرادی که به هیچ عنوان صلاحیت ورود به بخش خصوصی و فعالیت در این بخش را نداشتند با رانت‌های اطلاعاتی و ارتباطی به این بخش ورود پیدا کردند و برخی از منابع را در مسیری که به نفع آنان بود به ‌کار گرفتند.

وی افزود: این امر موجب شد که به مرور زمان ذهنیت بدی نسبت به فعالان بخش خصوصی در جامعه ایجاد شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی از واگذاری‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شد، کسانی که اهلیت نداشتند مراکزی را در اختیار گرفتند که به خاطر استفاده حواشی آن کار موجب ایجاد ذهنیت منفی نسبت به فعالان بخش خصوصی شدند.

روزبه ادامه داد: به طور طبیعی چنین فضای منفی که نسبت به بخش خصوصی ایجاد شده، فضایی نیست که بخش خصوصی که لایق، کارآمد و کارآفرین بوده و از دانش فنی، اعتبار و منابع خوب برخوردار است، به آن ورود پیدا کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: بنابراین قبل از هر کاری باید با شناسایی آفت‌های این چنینی که وارد بخش خصوصی شده، آن‌ها را برطرف کنیم تا فضای فعالیت در بخش خصوصی به فضایی سالم و کارآمد که برای آن تعریف شده، تبدیل شود.

روزبه تصریح کرد: بخش خصوصی که از دانش فنی، اعتبار و منابع خوب برخوردار است، برای انجام فعالیت محدوده جغرافیایی و منطقه‌ای خاصی نمی‌شناسد و در هر منطقه‌ای که شرایط کار فراهم باشد می‌تواند فعالیت گسترده‌ای را آغاز کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با انجام ممیزی قابل سنجش است، گفت: زمینه فعالیت برای بخش خصوصی باید فراهم باشد و از هرگونه رانت‌خواری در این زمینه باید جلوگیری شده و با آن برخورد شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی باید دقت داشته باشند تا به بنگاه معاملاتی که اقدام به فروش اطلاعات به برخی از حوزه‌ها می‌کند، تبدیل نشود زیرا این امر موجب می‌شود افرادی به بخش خصوصی ورود پیدا کنند که فضای بخش خصوصی را آلوده کرده و آن را نابود می‌کنند.

روزبه تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در استان قزوین فعالیت بسیار مطلوبی دارد که با رفع مشکلات آنان قطع یقین این فعالیت‌ها دوچندان می‌شود.

انتهای پیام/77010/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول