اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

پرداخت غرامت بیمه باید با میزان خسارات وارده متناسب باشد

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: غرامتی که بیمه بابت خسارات وارد شده به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کند باید با میزان خسارتی که به آنان وارد می‌شود متناسب باشد.

پرداخت غرامت بیمه باید با میزان خسارات وارده متناسب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه طرح جامع بیمه روستاییان که پیش از ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران بلاخیز است و هر ساله حوادث طبیعی متعددی در آن رخ می‌دهد.

وی افزود: تکرار وقوع حوادث طبیعی موجب شده تا اصل موضوع که پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث است با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در استان قزوین نیز در سال جاری با وقوع حوادث طبیعی زیادی روبه‌رو بودیم که برخی از آن‌ها خسارات زیادی به مردم این استان به ویژه روستاییان وارد کرد.

حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه روستاییان به امر تولید محصولات باغی و کشاورزی مشغول هستند، در زمان وقوع حوادث طبیعی بیشتر از شهرنشینان خسارت می‌بینند.

وی اضافه کرد: بنابراین تدبیری که بیمه برای جبران قسمتی از خسارات وارده بر روستاییان اندیشیده قابل تقدیر است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: بیمه این توانایی را دارد که پشتیبان خوبی برای روستاییان به ویژه کشاورزان باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: روستاییان با بیمه کردن منازل، آتش‌سوزی و محصولات کشاورزی خود می‌توانند به آینده امیدوار بوده و بسیاری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی را مدیریت کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه شرایط بیمه برای بیمه‌گذار روستایی باید آسان باشد، ادامه داد: مسئولان بیمه باید توجه داشته باشند که شرایط بیمه‌گذاری برای روستاییان باید سهل و سبک باشد تا کسی که اقدام به بیمه‌گذاری می‌کند به دلیل دست و پا گیر بودن قوانین از این کار منصرف نشود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: از سوی دیگر هزینه‌ای که بیمه‌گذار روستایی بابت بیمه پرداخت می‌کند باید کم بوده و با شرایط اقتصادی وی سازگاری داشته باشد.

حبیبی اضافه کرد: آسان بودن روند بیمه شدن و کم بودن هزینه‌های آن موجب می‌شود رغبت مردم برای گرایش به سمت بیمه افزایش یابد.

وی ادامه داد: بیمه نباید به فکر درآمدزایی کلان در روستاها باشد بلکه باید از برخی از درآمدهایی که در حوزه‌های دیگر کسب می‌کند در روستاها چشم‌پوشی کند تا بتواند فرهنگ بیمه روستایی را ترویج داده و آن را نهادینه کند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به عواقب ناشی از بیمه نکردن محصولات کشاورزی از سوی روستاییان اظهار کرد: در سال جاری کمتر از 10 درصد از زیتون‌داران بخش طارم محصولات خود را بیمه کرده بودند که این امر موجب شده ضرر زیادی را متحمل شوند.

حبیبی ادامه داد: در حالی که اگر همه باغداران محصولات خود را بیمه می‌کردند می‌توانستند بخشی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با بیمه ایران برای اجرای طرح جامع بیمه روستاییان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برای اجرای طرح بیمه جامع روستاییان آمادگی همکاری با بیمه ایران را دارند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم به مسئولان اعتماد دارند، اگر اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گیرد قطع یقین این طرح با موفقیت در روستاهای استان قزوین اجرایی می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: استان قزوین در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر جمعیت روستایی دارد که اجرای طرح جامع بیمه روستاییان برای این افراد موجب ایجاد آرامش خاطر برای آنان در برابر بروز حوادث طبیعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جبران خسارات بیمه‌گذار باید با خسارتی که به وی وارد شده سازگار باشد، ادامه داد: غرامتی که بیمه پس از وقوع حوادث به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند باید با خسارت وارد شده متناسب باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل عدم این تناسب در سال جاری خساراتی که به کشاورزان بیمه شده وارد شد بین 30 تا 40 میلیون تومان بود که بیمه کمتر از 10 درصد این مبلغ را به آنان پرداخت کرد.

حببیی اظهار کرد: انتظار می‌رود بیمه ایران در قالب این طرح غرامتی که به بیمه‌گذاران روستایی پرداخت می‌کند با میزان خسارات وارد شده به آنان تناسب داشته باشد تا مردم امیدوار شده و به بیمه اطمینان کنند.

این مسئول گفت: اطمینان داشته باشید که با پرداخت غرامت متناسب با خسارات هر ساله بر تعداد بیمه‌شدگان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/77010/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول