اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون استاندار قزوین اعلام شد

صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز

معاون امور عمرانی استاندار قزوین راه‌کارهای الگوی بهینه مصرف گاز در ادارات قزوین را تشریح کرد.

صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به لزوم تدوین ساز و کارها برای مدیریت مصرف سوخت در استان اظهار داشت: بر این اساس رعایت الگوی مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به سرما و برودت هوا در روزهای گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و کارکنان سازمان‌ها در تمامی سطوح برای بهبود مصرف انرژی باید برنامه‌ریزی کنند، ابراز داشت: رعایت الگوی مصرف گاز در تمامی اماکن و سازمان‌ها به موارد لازم و قانونی نیازمند است تا بتوان این نعمت الهی را به طور ویژه مورد استفاده بهینه قرار داد.

حبیبی، تعادل تولید و مصرف گاز طبیعی را در استان بنا به نوع مصرف مشترکان دانست و عنوان کرد: تأسیسات گرمایشی ساختمان‌ها بر این اساس یک ساعت پیش از آغاز به کار اداری باید روشن شده و مرحله خاموش‌سازی وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از پایان وقت اداری نیز باید صورت گیرد.

معاون امور هماهنگی استاندار قزوین عنوان کرد: همچنین در ایام تعطیل عایق بندی لوله‌های تأسیساتی و استفاده از سیستم هوشمند در موتورخانه‌ها نیز در راستای رعایت الگوی مصرف باید مورد اهتمام جدی‌تر قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین تهیه مشعل‌های مناسب و کم مصرف و عایق بندی منابع و مخازن، استفاده از شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها و تنظیم دمای آنها نیز باید پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: همچنین بروز رسانی سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده در سازمان‌ها و تنظیم موتورخانه و تأسیسات توسط متخصصان، استفاده از درهای اتوماتیک ساختمان‌ها برای ذخیره انرژی گرمایی نیز در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر مصرف روزانه گاز طبیعی در استان قزوین از 8 میلیون متر مکعب به 11 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول