اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

بیش از 1400 پروژه عمرانی در قزوین در حال اجراست

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و 470 پروژه عمرانی در سطح استان قزوین در حال اجراست که از این تعداد 292 پروژه از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار هستند.

بیش از 1400 پروژه عمرانی در قزوین در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: اعتبارات امسال تملک دارایی سرمایه‌ای این استان 127 میلیارد تومان معادل 1.54 درصد کل اعتبارات کشور است که بین 78 دستگاه اجرایی توزیع شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 470 پروژه عمرانی در سطح استان قزوین در حال اجراست.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: مطالعه انتقال آب الموت رود به دشت قزوین برای تأمین آب کشاورزی با 400 میلیارد تومان اعتبار، اجرای کمربندی جنوبی به صورت فاینانس با شرکت چینی، احداث بیمارستان‌هایی برای جایگزینی بیمارستان‌های بوعلی و 22 بهمن، مطالعه احداث متروی هشتگرد به قزوین از جمله طرح‌های مهم استان قزوین به شمار می‌رود.

حبیبی ادامه داد: اجرای راه‌آهن قزوین ـ بویین زهرا به قم، بیمارستان‌های 64 تختخوابی الوند و محمدیه، جاده قزوین ـ الموت به تنکابن با 154 کیلومتر طول با پیش‌بینی 600 میلیارد تومان اعتبار از جمله پروژه‌های عمرانی در دست اجرا است.

این مسئول عنوان کرد: 65 کیلومتر از مسیر قزوین ـ الموت به تنکابن که در استان قزوین واقع شده تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای استان قزوین از جمله قزوین، آبیک و محمدیه، دو بانده ‌ردن محور محمدیه به شهر آبیک، ساخت تالار شهر، ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی خرمدشت از جمله برق، آّب و گاز، تکمیل سالن شش هزار نفری ورزشی در قزوین، بیمارستان 64 تختخوابی تاکستان با 93 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه شدن 14 میلیارد تومان، ایجاد ردیف مستقل بودجه‌ای برای دشت قزوین از دیگر کارهای مهم در دست انجام است.

حبیبی با بیان اینکه بهسازی راه بویین زهرا به ساوه برای تردد ایمن خودروهای سنگین در دست اجراست، گفت: 50 درصد از این مسیر 75 کیلومتری در استان قزوین و 50 درصد دیگر در استان مرکزی واقع شده که 15 کیلومتر آن آماده آسفالت است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به تأمین 400 مگاوات برق در شهرک صنعتی خرمدشت ابراز کرد:  تأمین برق این شهرک صنعتی با وسعت سه هزار هکتار با اعتبار 90 میلیارد تومان آغاز شده که آماده استفاده از مشارکت بخش خصوصی در این پروژه هستیم.

ضریب گازرسانی روستایی قزوین به 74 درصد افزایش می‌یابد

حببیی با بیان اینکه احداث سد بالاخانلو یکی از پروژه‌های مهم عمرانی استان قزوین است، اظهار کرد: حجم ظرفیت ذخیره‌سازی این سد 23 میلیون مترمکعب است که با 70 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

وی افزود: انتظار می‌رود با تکمیل این سد 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری و آب شرب پنج شهر و 33 روستا تأمین شود.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار قزوین احداث سد نه به عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی این استان با ظرفیت 120 میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب و کشاورزی از دیگر پروژه‌های عمرانی تأثیرگذار در تأمین آب مورد نیاز استان قزوین است که با پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست.

حبیبی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسیر رحیم‌آباد به کلاچای مناقصه برگزار و پیمانکار پروژه نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به الموت با 100 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است، گفت: گازرسانی به الموت به عنوان بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی استان قزوین با پوشش 100 روستا و دو شهر در مسیر با 100 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده و با تکمیل گازرسانی به طارم با 10 میلیارد تومان اعتبار ضریب گازرسانی روستایی این استان از 65 درصد به 74 درصد افزایش می‌یابد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه 73 درصد جمعیت این استان جمعیت شهرنشینی است، ابراز کرد: بودجه شهرداری‌های استان قزوین در سال 92 معادل  528 میلیارد تومان بود که حدود پنج برابر بودجه تملک دارایی‌های این استان است.در این بین شهرداری‌های قزوین با 38 میلیارد تومان، الوند با 40 میلیارد تومان و محمدیه با 25 میلیارد تومان بیشترین میزان بودجه را دریافت کردند. متوسط سرانه بودجه شهرداری‌های استان قزوین 600 هزار تومان است که از این میزان 390 هزار تومان بودجه عمرانی و 210 هزار تومان بودجه جاری است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 شورای اسلامی شهر در سطح این استان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: 220 نفر عضو در این شوراهای اسلامی مشغول فعالیت هستند و وظیفه نظارت و سیاستگذاری در مجموعه مدیریت شهری را برعهده دارند.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول