اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / معاون استاندار قزوین:

موزه فرهنگ قزوین راه‌اندازی می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: موزه فرهنگ استان قزوین اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته معلم با 150 میلیون تومان اعتبار عمرانی در مدرسه دیانت شهر قزوین راه‌اندازی می‌شود.

موزه فرهنگ قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه بررسی مسائل مربوط به راه‌‌اندازی موزه فرهنگ قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سابقه تاریخ و فرهنگ استان قزوین بسیار کهن است که ناشناخته مانده است.در گذشته نیز استان قزوین چهره‌های شاخص فرهنگی داشته که در حوزه‌های مختلف و در سطوح ملی و بین‌المللی اثرگذار بوده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شخصیت‌های فرهنگی برجسته باید راهکاری اندیشیده می‌شد.یکی از این راهکارها راه‌اندازی موزه فرهنگ استان قزوین است که موجب آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی گذشته این استان می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: از سوی دیگر وجود این موزه موجب می‌شود جوانان دریابند گذشتگانمان با حداقل امکانات توانستند اثرات مثبتی در زندگی انسان‌ها ایجاد کنند و ماندگار شوند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: موزه فرهنگ استان قزوین شیوه آموزش و نحوه برگزاری کلاس‌های درس را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهد. وجود چنین موزه‌‌ای در استان قزوین که از فرهنگ تاریخی غنی برخوردار است از ضروریات بود زیرا این موزه سهم عمده‌ای در شناساندن فرهنگ غنی این استان به نسل نوجوان و جوان دارد.

این مسئول با اشاره به نقش موزه در جذب گردشگر ابراز کرد: موزه‌ها در جذب گردشگران نقش مهمی ایفا کرده و زمینه جذب گردشگران زیادی از داخل و خارج استان را فراهم می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در بین موزه‌‌های مختلف، موزه فرهنگ از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به تنوع بالای اشیا و اسناد آن اشاره کرد.

حبیبی عنوان کرد: از اسناد و مدارکی که از گذشته فرهنگی استان برجای مانده می‌توان عبرت گرفته و برای برنامه‌ریزی در آینده به خوبی بهره برد. راه‌اندازی این موزه همکاری تنگاتنگ بین دستگاه‌های اجرایی فرهنگی از قبیل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی را می‌طلبد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند استانداری و راه و شهرسازی نیز می‌توانند در تأمین اعتبار عمرانی و انجام کارهای عمرانی ساختمان موزه همکاری کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه هزینه تکمیل این پروژه 150 میلیون تومان است، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است که از طریق استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/77010/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول