اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

توسعه شهری نیازمند مدیریت جهادی و نقشه راه است

استاندار قزوین گفت: با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و نقشه راه می‌توان مشکلات شهری را به آسانی برطرف کرد و در مدت کوتاهی به توسعه و پیشرفت مطلوبی دست یافت.

توسعه شهری نیازمند مدیریت جهادی و نقشه راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در نشست استاندار قزوین با مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مدیریت جهادی اظهار داشت: مدیران باید خود را از قید بندها رها کنند و وارد بطن جامعه شوند و گام به گام با ارزیابی اقدامات انجام شده به سمت پیشرفت حرکت کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه ارتباط دولت و شهرداری باید دو سویه باشد، افزود: در این ارتباط‌ها باید به شدت از اختلاف‌ها پرهیز کرد چراکه عدم تعامل این دو نهاد موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در مدیریت توسعه شهری می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه مدیران شهری و استانی از جمله شهرداری قزوین در این راستا باید با مدیریت جهادی از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کند، اضافه کرد: این نهاد با هماهنگی نهادهای دولتی مسیر برطرف کردن مشکلات شهری را آسان کند تا به توسعه و پیشرفت دست یابد.

شهرسازی مدرن با اجرای طرح محله‌محوری

روزبه با بیان اینکه رویکرد دنیا در شهرسازی مدرن محله‌محوری است که پیوست اجتماعی، عاطفی و ارتباطات عمیق انسانی دارد، ابراز داشت: این طرح باید در تمام محله‌ها با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها اجرا شود تا شهرها به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارهای بی‌شماری در قزوین هست که هیچ نهادی متولی آن نیست، بیان کرد: باید یکی از رویکردهای شهرداری قزوین تقویت مؤسسه‌های ماندگار باشد تا با تحقق این مهم بتوان این کارها را در این شهر انجام داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه عدم هماهنگی بین مدیریت شهری و شهرستانی یکی از مشکلات پیشرفت در شهر قزوین است، خاطرنشان کرد: باید بین مدیران هماهنگی لازم ایجاد شود تا بتوان سریع‌تر این شهر را توسعه داد و بیشتر مشکلات شهری را برطرف کرد.

روزبه با بیان اینکه مردم در موضوع‌های مختلفی جلوتر از مدیران و مسئولان هستند، ابراز داشت: مدیران با استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی و طراحی برنامه‌هایی جامع و آینده‌نگر می‌توانند سریع‌تر در مسیر توسعه شهری در مدت کوتاه گام بردارند.

وی به طرح باغ ویلا در قزوین اشاره کرد و گفت: به دلیل نداشتن برنامه و طرح در شهر قزوین مردم به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف قزوین مانند هفت‌سنگان دست می‌زنند و همچنین به اطراف این شهر برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین با تدوین برنامه جامع می‌تواند از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کند و از این اقدامات غیرمجاز خودداری کند.

روزبه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها انتظارات نامعقول از شهرداری قزوین دارند، یادآور شد: این مهم درست نیست و باید هر دستگاه اجرایی طبق وظایف خود عمل کند و بر اساس ظرفیت‌ها به مردم خدمات‌رسانی کنند.

نقشه راه برای تحول مناسب شهری

این مسئول با بیان اینکه شهر قزوین در آستانه تحول است، ابراز داشت: این تحول باید دارای برنامه جامعی باشد که 20 سال آینده این شهر را به نحو مطلوبی ترسیم کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه اکنون برخی از شهرهای بزرگ با مشکلات بزرگی مانند آلودگی هوا مواجه هستند، ابراز داشت: برای تحقق تحول مطلوب‌تر باید به وضوح روشن کرد که آینده این شهر امروز به سمت تحول کدام یک از شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و تهران حرکت می‌کند و سپس با در نظر گرفتن محاسن این شهرها و برطرف کردن معایب آن بتوان چشم‌انداز این شهر را به درستی ترسیم کرد.

روزبه با بیان اینکه قزوین باید برای تحول مطلوب دارای نقشه راه باشد، ادامه داد: استان قزوین ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که با استفاده از آن می‌توان در مدت کوتاهی به توسعه رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه زمان به سرعت در حال گذر است و در شرایط کنونی ما فرصت برای فرصت‌سوزی و آزمون خطا نداریم، بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادها باید با بهره‌گیری درست از ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت شهری برنامه‌ریزی دقیق کنند و با تلاش مضاعف در این مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول