اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تقابل بین بخش خصوصی و دولتی به تعامل تبدیل شود

استاندار قزوین با بیان اینکه استفاده از بخش خصوصی یک ضرورت است، گفت: بسترهایی برای فعالیت بخش خصوصی در استان فراهم شده که باید سرعت، کمیت و کیفیت فعالیت‌های بخش خصوصی را افزایش داد.

تقابل بین بخش خصوصی و دولتی به تعامل تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخش دولتی و خصوصی استان باید با همکاری یکدیگر در مسیری حرکت کنند که زمینه رشد و بالندگی بخش خصوصی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های خصوصی و دولتی نباید یکدیگر را مزاحم بدانند، افزود: ایجاد چنین فرهنگی در بخش دولتی کار بسیار سختی است اما باید بسترش را فراهم کنیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: تقابل بین بخش خصوصی و دولتی باید به تعامل و تفاهم تبدیل شود زیرا اگر قرار باشد هر یک از این دو بخش بدون توجه به دیگری حرکت کند قطع یقین نه تنها موفقیت حاصل نمی‌شود بلکه با مشکلات بیشتری روبرو می‌شویم.

روزبه تصریح کرد: بخش‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات و موانع و برقراری ارتباط بیشتر و عمیق‌تر بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: نباید تحریم‌هایی که دشمنان علیه کشور آغاز کرده‌اند را بهانه‌ای برای فرار از زیر بار مسئولیت‌ها قرار دهیم.

استاندار قزوین افزود: در 35 سال گذشته که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده همواره با مشکلات عدیده‌ای از سوی دشمنان روبرو بوده است.

روزبه اضافه کرد: اگر شرایط فعلی کشور را با آنچه در گذشته با آن روبرو بودیم مقایسه کنیم درمی‌یابیم که شرایط فعلی بسیار بهتر از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ملت و مسئولان ایران در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب موفق شدند، هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کنند بنابراین مدیریت شرایط فعلی کشور در مقایسه با آن دوران کار سختی نیست.

استاندار قزوین عنوان کرد: بسیاری از افراد با مرتبط کردن تمام مشکلات به تحریم‌ها، سهم سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرها را نادیده می‌گیرند.

روزبه تصریح کرد: بنابراین همه باید در رفتار مدیریتی خود بازنگری داشته باشند زیرا اگر قرار باشد هر مشکلی را به تحریم‌ها مرتبط کرده و از حل آن خودداری کنیم، از زیر بار مسئولیت فرار کرده‌ایم زیرا در برخی از موارد مشکلات موجود هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

وی ابراز کرد: جلساتی که برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارها برگزار می‌شود باید بازدهی داشته باشد و خروجی آن به وضوح قابل مشاهده باشد وگرنه برگزاری جلسه فقط اتلاف وقت است.

استاندار قزوین گفت: این موضوع در مورد جلسات شورای گفت‌و‌گوی بخش دولتی و خصوصی نیز صادق است و باید دقت شود تا این جلسات نیز به صورت مستمر برگزار شده و مصوباتش در اسرع وقت اجرایی شود.

روزبه افزود: لازمه فعال بودن این جلسات، برخورداری از دبیرخانه فعال و زیرمجموعه فعال است.

وی اضافه کرد: برای این منظور اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین در نظر گرفته شده و رئیس آن کشاورز قاسمی نیز به عنوان مشاور استاندار انتخاب شده‌اند.

استاندار قزوین ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات شورا به صورت مستمر انتظار می‌رود مشکلات موجود حدالمقدور در داخل استان برطرف شود و فقط در مواردی که نیاز به دستور مقامات ارشد کشوری بود، موضوع به مراجع بالاتر ارجاع داده شود.

روزبه با بیان اینکه حدالمقدور باید از قطع گاز واحدهای صنعتی جلوگیری شود، عنوان کرد: باید با ارائه آموزش‌های لازم به مصرف‌کنندگان خانگی و واحدهای صنعتی در خصوص مصرف گاز، با صرفه‌جویی در مصرف گاز از قطع آن جلوگیری شود.

این مسئول تصریح کرد: با صرفه‌جویی 10 تا 15 درصد از گازی که در مصارف خانگی و صنعت مصرف می‌شود، می‌توان از بروز مشکل قطع کامل گاز در فصول سرد سال و رویارویی با مشکلات عدیده‌ای که به دلیل قطعی گاز رخ می‌دهد، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول