اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

احترام دستگاه‌های اجرایی به حقوق شهروندی ایثارگران

استاندار قزوین بر لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در تمام دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به حقوق شهروندی ایثارگران احترام بگذارند.

احترام دستگاه‌های اجرایی به حقوق شهروندی ایثارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: فلسفه وجودی شکل‌گیری این نهاد انقلابی، خدمت‌رسانی و دل‌دادگی به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده است و این وظیفه نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه جنس خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر نهادها و ارگان‌ها متفاوت است، افزود: پست‌ها و وظایف این نهاد گره خورده است با شهدا و ایثارگران و قطعاً نقش‌آفرینی و جایگاه آن متفاوت با سایر دستگاه‌های اجرایی است، اگر شهید و جانبازی وجود نداشت قطعاً این نهاد نیز وجود نداشت.

استاندار قزوین با اشاره به وجود دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این نهاد تصریح کرد: ایشان به دلیل اهمیتی و جایگاهی که این نهاد دارد چنین نمایندگی را لحاظ کرد‌ه‌اند بنابراین از درجه اهمیت و نوع وظایف و کارکرد این دستگاه باید الگوی سایرین باشد و در آن روح خدمت‌گذاری از جنس دیگری باشد.

روزبه به نقش بسیار مهم این نهاد در بیداری و هوشیاری سایر ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: این نهاد باید هوشیار و بیدار باشد و نگذارد سایرین به خواب غفلت بروند باید مرتب وصیت شهدا را به مسئولان گوش زد کند و به آنها هشدار دهد.

وی انعکاس و انتقال ظرفیت وجود شهدا و ایثارگران را به نسل‌های آینده ضروری دانست و افزود: تاکنون آن طوری که شایسته است نتوانستیم این ظرفیت را به نسل آینده با یک زبان فرهنگی و مناسب انتقال دهیم بنیاد شهید باید این مهم را به طور حد در دستور کار قرار دهد.

استاندار قزوین اضافه کرد: کارهای فرهنگی مربوط به شهدا باید یک کار هنرمندانه و ویژه‌ای صورت پذیرد و تا امروز نیز در این خصوص کوتاهی کردیم و حق شهدا و ایثارگران ما این نبوده است، چقدر روی نوشته‌ها و گفته‌های آنها کار کرده‌ایم و آنها را در اختیار نسل جدید قرار دادیم، قطعاً حوزه فرهنگی یک اراده ویژه و یک روح لطیف فرهنگی می‌خواهد.

روزبه با اشاره به لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در تمام دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به حقوق شهروندی ایثارگران احترام بگذارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز آسیب‌شناسی در حوزه خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان استان انجام دهد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول