اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

قزوین قابلیت پایتخت شدن را دارد

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قزوین و زیرساخت‌های موجود در آن، این استان قابلیت پایتخت شدن را دارد.

قزوین قابلیت پایتخت شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: نزدیکی قزوین به پایتخت و وجود زیرساخت‌های لازم از قبیل مراکز علمی و دانشگاهی، محورهای مواصلاتی، کشاورزی و صنعتی از ویژگی‌های بارز استان قزوین است که دیگر استان‌ها از آن بی‌بهره هستند.

وی افزود: راه‌های ارتباطی استان به گونه‌ای است که با اضافه شدن حدود 50 کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های موجود در استان، تمام محورهای بین شهری و درون شهری استان قزوین بزرگراه است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی استان قزوین نیز مطلوب است، حتی اگر انتقال تمام پایتخت به این استان مقدور نباشد می‌توان بخشی از پایتخت را به استان قزوین منتقل کرد.

حبیبی با اشاره به نحوه ساماندهی ورودی‌های قزوین عنوان کرد: بر اساس آنچه که مصوب شده مقرر شد ساماندهی ورودی‌های شهر در شهرهایی که عوارضی دارد تا محدوده عوارضی برعهده شهرداری‌ها باشد و در شهرهایی که دارای پلیس راه است تا محدوده پلیس راه در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: قزوین دارای شش ورودی است که ساماندهی آن‌ها در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا می‌کند و با توجه به منابع مالی که شهرداری‌ها در اختیار دارند، ساماندهی این ورودی‌ها به نحو مطلوب‌تری انجام می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به موضوع کلانشهر شدن قزوین بیان کرد: کلانشهر شدن ویژگی‌های منحصر به فردی نیاز دارد که یکی از آن‌ها دارا بودن جمعیت بیش از 400 هزار نفر است.

حبیبی افزود: در حال حاضر شهر قزوین دارای 376 هزار نفر جمعیت است که اگر مقدور بود شهرهای اقبالیه و محمودآباد نمونه به قزوین اضافه شوند، قزوین کلانشهر می‌شد اما با توجه به اینکه شورای شهر این شهرها همکاری لازم در این زمینه را ندارند این موضوع فعلاً منتفی است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی قزوین ساخت هتل است، گفت: با وجود اینکه مجوز ساخت 15 هتل در استان صادر شده اما باید گفت در بحث ساخت هتل موفقیت خوبی کسب نکرده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در پنج موردی که سرمایه‌گذار عملیات عمرانی ساخت هتل را آغاز کرده با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی همراه نبوده است.

حبیبی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان استانی بسترهای لازم برای ساخت هتل از قبیل مجوزهای لازم و در برخی موارد تأمین زمین را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین در راستای واگذاری برخی از تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی اقدام به خرید فرودگاه قزوین کرده است، عنوان کرد: شهرداری قزوین در ازای 23 میلیارد تومان مطالبه‌ای که از دستگاه‌های اجرایی دولتی داشت، فرودگاه قزوین را خریداری کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، وزارت جهاد کشاورزی با این توجیه که این فرودگاه یک فرودگاه تخصصی سم‌پاشی است باید در اختیار وزرات جهاد کشاورزی باشد، با واگذاری این فرودگاه به شهرداری مخالف است.

حبیبی بیان کرد: این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و مسئولان امر در حال پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی از قبیل هلال احمر، مدیریت بحران، وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با شهرداری همکاری داشته باشند، قطع یقین شهرداری قزوین توان اداره کردن این فرودگاه را دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ضمن تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز ابراز کرد: میزان مصرف گاز استان بین 10 تا 12 میلیون مترمکعب است که از این میزان 40 درصد به صنایع، 40 درصد به مصرف خانگی و 20درصد به سایر مصارف از قبیل مدارس و مساجد اختصاص دارد.

حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصول سرد سال با مشکل تأمین گاز روبرو هستیم، به دستگاه‌های اجرایی و دولتی تأکید شده که به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز هر روز یک ساعت قبل از شروع ساعت اداری وسایل گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری آنها را خاموش کنند.

وی اضافه کرد: در راستای پیگیری نحوه اجرا این ابلاغیه، دستگاه‌‌های اجرایی و مدارس استان مورد بازدید قرار گرفته‌اند و راه‌های کاهش مصرف گاز نیز به آنان آموزش داده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در مصرف گاز صنایع پرمصرف نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده تا در مصارف خانگی با مشکل قطعی گاز روبرو نشویم.

حبیبی خاطرنشان کرد: همچنین از چند ماه قبل از شروع فصل سرما به 19 صنعت پرمصرف استان اعلام شد که ادغام به دوگانه سوز کردن صنایع خود کنند تا در صورت قطعی گاز با مشکل تولید روبرو نشوند.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول