اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

قزوین در سال 93 به استانی بدون متکدی تبدیل می‌شود

استاندار قزوین با بیان اینکه با برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی و پیگیری دستگاه‌های مسئول در سال 93 قزوین باید به استانی بدون متکدی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده باید این پدیده زشت را از سطح شهر قزوین جمع کرد.

قزوین در سال 93 به استانی بدون متکدی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار مدیران زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان قزوین اظهار کرد: اگر متکدیان افراد مستمندی هستند باید از طریق دستگاه‌های مربوطه زیر پوشش قرار بگیرند و نگذاریم این پدیده شوم در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از این افراد در سطح جامعه با دین و مقام والای اهل بیت بازی می‌کنند و اعتقادات مردم را ملعبه مطامع پست دنیوی خود قرار می‌دهند که در این زمینه دستگاه‌های مسئول باید تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه با برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی و پیگیری دستگاه‌های مسئول در سال 93 قزوین باید به استانی بی‌گدا تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده باید این پدیده زشت را از سطح شهر قزوین جمع کنیم چون این موضوع تابلوی ورودی این شهر است و هر گردشگری یا مسافری در بدو ورود به قزوین با این منظره زشت مواجه می‌شود.

روزبه با اشاره به ارزش و قداست کار، بیان کرد: کار در جمهوری اسلامی باید قداست پیدا کند در حالی که در حال حاضر این گونه نیست.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه پدیده پشت میزنشینی در جامعه ما رواج پیدا کرده است و امروز نسل جوان کمتر در پی آن هستند که شغل و حرفه پدران و آبا و اجدادی خود را دنبال کنند.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید در این زمینه تدبیر کرده و ارزش و قداست کار را در جامعه احیا کنیم، تصریح کرد: ساختار اجتماعی و نظام اقتصادی جامعه ما در گذشته به گونه‌ای بود که فرزندان شغل پدران خود را دنبال می‌کردند و این گونه نبود که در سازمان‌ها و ادارات برای کار کردن به این و آن متوسل شوند.

روزبه بر گسترش دامنه نخبگی در استان تأکید کرد و در این خصوص عنوان کرد: باید تعریف جدیدی از نخبگی در جامعه ارائه کنیم و نخبه را صرفاً به افرادی که از کانال دانشگاه و مراکز آموزشی وارد جامعه می‌شوند محدود نکنیم بلکه در بین تمام قشرها و گروه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌‌توان نخبه و الگو را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیران دستگاه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، تأمین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، مدیریت درمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، بانک توسعه تعاون، صندوق مهر امام رضا (ع) به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول