اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسی پاسخگوی مشکلات خبرنگاران همدانی نیست

ورزشی‌نویسان همدانی خسته از وعده‌های کاذب

خبرنگاران و عکاسان ورزشی مظلوم‌ترین قشر خانواده بزرگ رسانه هستند که برای انجام وظیفه خطیر خود در حیطه حرفه‌ای نیاز به امکاناتی دارند که این روزها در همدان وجود خارجی ندارد.

ورزشی‌نویسان همدانی خسته از وعده‌های کاذب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وقتی حرف از خبرنگاری و فعالان عرصه رسانه و خبر به میدان می‌آید سختی و مشقات این قشر زحمتکش در جامعه برای انعکاس رویدادها و اتفاقات خوب و بد جامعه نیز در ذهن نقش می‌بندد.

در بین اهالی رسانه در بخش‌های مختلف خبرنگاران ورزشی و ورزشی‌نویسان مظلوم‌ترین قشر این خانواده بزرگ هستند که به اقتضای مسئولیت خود باید همیشه و در سریع‌ترین زمان ممکن اخبار و نتایج رویدادهای مختلف ورزشی را به رسانه‌های خود مخابره کنند.

مسئولان در بیشتر اوقات که تریبونی در اختیار دارند از سختی کار خبرنگاران و رسالت و تقدس حرفه این زحمتکشان حرف به میان آورده و مدعی هستند که همیشه اصحاب رسانه حلقه بین مردم و آنها هستند اما در عمل هیچ احترام و اهمیتی برای ارزش کاری این قشر ندارند.

در این بین حضور چند تیم از استان در رقابت‌های سطوح مختلف لیگی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال و تنیس روی میز باعث شده تا خبرنگاران ورزشی در هر هفته درگیر انعکاس رویدادهای این رقابت‌ها به رسانه‌های خود هستند.

از ابتدای فصل فوتبالی امسال به دلیل لزوم تجهیز جایگاه خبرنگاران ورزشی در ورزشگاه‌ها به وسائل ارتباطی برای تسریع در انعکاس اخبار و اتفاقات چندین بار توسط ورزشی‌نویسان از مسئولان ورزش و جوانان درخواست تجهیز این جایگاه در ورزشگاه قدس بودیم.

امروز 150 روز از فصل جدید فوتبالی امسال می‌گذرد و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه قدس منتظر وعده‌های مسئولانی است که قول تجهیز این جایگاه را به امکانات حداقلی داده بودند.

وعده‌های کاذب و عملی نشدنی آنها توسط مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان در ارتباط با تجهیز جایگاه خبرنگاران بعد از 16 هفته، از مضحکه ورزشی‌نویسان گذشته و به توهین تبدیل شده است.

با وجود حضور دو تیم از استان در لیگ دسته یک، انگار تهیه یک تلویزیون درخور و شایسته، گرم کردن جایگاه خبرنگاران و تهیه تلفن و اینترنت کار بسیار سخت و دشواری است که مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان برای انجام آن بیش از چهار و نیم ماه است امروز و فردا می‌کند!

وجود یک تلویزیون 14 اینچی نسبتاً خراب، نبود یک وسیله گرمایشی مناسب و یک خط تلفن، فکس و اینترنت در جایگاه خبرنگاران به معنای توهین و زیر سئوال رفتن جایگاه و منزلت یک خبرنگار است که در سرما و گرما حامی رشته‌های مختلف ورزشی است.

همدان در مقایسه به شهرهای دیگر که خبرنگاران آنها در نهایت عزت و احترام به رسالت خبری خود می‌پردازند بسیار عقب است و اصلاً گویا ارزش، منزلت و تقدس کار حرفه‌ای خبر برای مسئولان همدانی اهمیت چندانی نداشته و ندارد.

در بسیاری از ورزشگاه‌ها نه تنها جایگاه مناسبی برای ارباب جراید و اهالی رسانه تدارک دیده می‌شود که برای تسریع و بهبود روند اجرایی کار آنان، امکانات رفاهی هم اختصاص می‌یابد.

در این میان عکاسان ورزشی که کاری به مراتب سخت‌تر از خبرنگاران داشته و دارند بعد از 14 هفته برای ورود به زمین صاحب کاور شدند که آن هم در قبال کارت شناسایی تحویل داده می‌شود تا در انتهای بازی تحویل مسئول مربوطه شود که این موضوع را فقط در همدان شاهد هستیم.

تنها 10 هفته از فصل فوتبالی امسال باقی مانده و به دلیل حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی مسابقات فوتبال به سرعت رو به پایان است، از این نظر خبرنگاران همدانی در حسرت امکانات حداقلی ماندند اما امیدواریم این آخرین تلنگری باشد تا مسئولان دست‌اندرکار فکری برای حمایت خبرنگاران و تأمین امکانات رفاهی آنان کنند.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول