اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان همدانی رسیدگی کنند

مصائب خبرنگاران ورزشی برای اطلاع از نتایج مسابقات ورزشی

ورزشی‌نویسان و اصحاب‌ رسانه در استان همدان در برگزاری مسابقات بانوان برای کسب نتایج و اطلاعات لازم برای انعکاس خبر با مشکل مواجه هستند.

مصائب خبرنگاران ورزشی برای اطلاع از نتایج مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بارها و بارها مسئولان ورزش استان در مراسمات، مسابقات و در هفته خبرنگاران از تعامل با اهالی رسانه و ورزشی‌نویسان صحبت به میان می‌آورند اما در عمل جایگاه و رسالت خبرنگاران به راحتی زیر سئوال می‌رود.

خبرنگار بر اساس وظیفه و رسالت خود باید در نهایت سرعت، دقت اخبار و رویدادهای مربوط به حوزه خود را برای رسانه، جریده و خبرگزاری خود برساند و در این بین رقابت سازنده یکی از عوامل موفقیت هر خبرنگار محسوب می‌شود.

دردسرهایی که چند وقتی است ورزشی‌نویسان را آزرده کرده است عدم همکاری برخی از عوامل اجرایی مسابقات برای انعکاس رقابت‌ها و رخدادهای ورزشی در سطح استان است که منجر به آن شده تا خبرنگاران در برخی از مواقع نتوانند به درستی و با سرعت به نتایج این مسابقات دست پیدا کنند.

این مشکلات و دردسرها در خصوص مسابقات بانوان دوچندان شده و با توجه به محدودیت‌هایی که توسط مسئولان ورزش استان برای خبرنگاران اعمال شده، معضلات کاری اهالی رسانه را بیشتر از قبل کرده است.

در بحث عدم اطلاع‌رسانی و همکاری با اصحاب رسانه، به عنوان نمونه برگزاری مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کراس‌کانتری و دانهیل کوهستان که به میزبانی همدان برگزار شد مسئولان هیئت دوچرخه‌سواری به همه چیز پرداخته بودند الا خبرنگاران و انعکاس خبری این رویداد مهم در سطح ملی.

مسابقات بانوان هم در جای خود مشکلاتی را برای اهالی خبر فراهم کرده است که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

برگزاری مسابقات در سطح لیگی و آن هم لیگ برتر برای خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری از نظر سرعت و دقت و صحت خبر از اهمیت برخوردار است و علاقه‌مندان خاص خود را در انعکاس به موقع اخبار را پیدا کرده است.

تیم فوتبال بانوان پاس همدان یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور است که روز گذشته برای نخستین بار در فصل جدید میزبان یک مسابقه فوتبال بود.

سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان ورزش همدان در جلوگیری از ورود خبرنگار و عکاسان در جای خود محفوظ، اما نبود یک نفر به عنوان رابط خبری و یا مسئول برگزاری از هیئت فوتبال برای کسب خبر دقیق و سریع باعث ازدیاد مشکلات ورزشی‌نویسان شده است.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان، در مسابقه دیروز بانوان پاس همدان و هیئت فوتبال گرگان برای کسب اطلاع از نتیجه بازی، گل‌ها، دقایق حساس، نحوه بازی روز گذشته شاید بالغ بر 10 تماس تلفنی با افراد مختلف داشت و سرانجام هم به یک خبر نصف و نیمه در حد چند پاراگراف برای برگزاری یک مسابقه حساس در سطح لیگ برتری بسنده کرد.

در دنیای حرفه‌ای خبر، مشکلات و حساسیت‌های زیادی وجود دارد و این شغل را به یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا تبدیل کرده است، این موضوع همیشه از دید مسئولان ورزش همدان مغفول مانده و به رسالت و وظیفه خطیر خبرنگاران بی‌تفاوت هستند.

حساسیت و مشکلات در انعکاس اخبار ورزشی برای خبرنگاران که در سرما و گرما در میادین مسابقات ورزشی به دنبال انعکاس خبر، مصاحبه با مسئولان، مدیران، اعضای کادر و بازیکنان تیم‌ها هستند برای یک خبرنگار آقا سخت و طاقت‌فرساست و از این رو خبرنگاران خانم رغبت کمتری برای فعالیت در این حوزه دارند.

همه این اتفاقات در همدان به گونه‌ای صورت می‌گیرد که خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌های مختلف در مسابقات بانوان که با پوشش اسلامی مورد تأیید فدراسیون مربوطه حضور می‌یابند، به انعکاس آن رویداد ورزشی می‌پردازند.

درددل‌ها و گلایه خبرنگاران در زمینه جایگاه مناسب در ورزشگاه‌ها برای تهیه خبر و اطلاع‌رسانی به‌موقع، برخوردهای ناشایست برخی افراد مسئول‌ در اماکن ورزشی، عدم همکاری در اطلاع‌رسانی دقیق و درست در برگزاری مسابقات ورزشی بارها و بارها از طریق رسانه‌ها انعکاس داده شده اما به نحو شایسته این مشکلات رفع نشده است.

مدیرکل، معاونین و همچنین مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان همدان در حد توان با خبرنگاران ورزشی تعامل خوبی داشته‌اند اما رفع این کاستی‌ها و مشکلات خواسته ‌به حق خبرنگاران ورزشی در سطح استان است که امیدواریم به زودی این اتفاقات با درایت و مدیریت این عزیزان حل شود.

باز هم تأکید کرده و می‌کنیم که خبرنگاران ورزشی از مظلومیت خاصی برخوردار هستند و در سرما و گرما برای انجام رسالت خبر و کار حرفه‌ای رسانه‌ای خود در میادین ورزشی حضور پررنگ داشته‌اند و بدون کوچکترین چشم‌داشتی یاور ورزش بوده‌اند اما رفع مشکلات این قشر زحمات یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان ورزش است که باید در آن ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/89020/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول