اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

دیدار اعضای انجمن ورزشی‌نویسان استان با فرماندار همدان

خبرگزاری فارس: اعضای انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان با فرماندار همدان دیدار کرده و در مورد مسائل مختلف با وی بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار اعضای انجمن ورزشی‌نویسان استان با فرماندار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اعضای انجمن تازه تأسیس ورزشی‌نویسان استان همدان عصر امروز که متشکل از خبرنگاران و عکاسان ورزشی خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های سراسری و مطبوعات محلی استان، سایت‌های خبری و همچنین بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز همدان بودند، با حسن قهرمانی‌مطلق، فرماندار همدان دیدار و در مورد مسائل و مشکلات موجود در این‌باره، بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار دو ساعته که بدون تعیین وقت قبلی و با روی باز و استقبال فرماندار همدان برگزار شد، اعضای انجمن ورزشی‌نویسان مسائل و مطالبی در زمینه موفقیت و دوام این انجمن و پیشرفت اهداف از پیش تعیین شده بیان کردند.

در ادامه مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان همدان بیش از 30 خبرنگار و عکاس ورزشی در زمینه‌های مختلف در پوشش و انعکاس رویدادهای ورزشی در رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و سایبری فعالیت دارند که در نخستین اقدام از تمامی این عزیزان برای عضویت و حضور در این انجمن دعوت به عمل آمده است.

فرشید گل‌محمدی خاطرنشان کرد: انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان به منظور همدلی، اتحاد و انسجام در بین خبرنگاران حوزه گسترده ورزش تشکیل شده تا ضمن توجه بیشتر به رویداد‌ها و مسابقات ورزشی بیش از پیش باعث رشد و گسترش ورزش همگانی در بین آحاد مردم استان و شهر همدان شوند.

وی با اشاره به تشکیل تیم فوتسال خبرنگاران استان قبل از تشکیل این انجمن تصریح کرد: یکی از بهانه‌های خوبی که برای ایجاد وحدت‌ رویه در حوزه ورزشی و کار حرفه‌ای خبرنگاران ورزشی بوده، ایجاد و تشکیل تیم فوتسال خبرنگاران است که بدنه اصلی این تیم خبرنگاران و عکاسان ورزشی شاغل در رسانه‌های استان هستند.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های اولیه، برگزاری مسابقات دوستانه با مدیران و تیم‌های ادارات و نهاد‌های استان، انجام مسابقات خیرخواهانه به منظور جذب و جمع‌آوری کمک به اقشار نیازمند و تقویت روحیه نشاط در بین اهالی رسانه، این تیم تشکیل شده و به دنبال تقویت و راهکار‌های توسعه این‌گونه فعالیت‌ها هستیم.

وی یادآور شد: در نخستین گام با همکاری و مساعدت مجید علایی، مدیر تولیدی پوشاک ورزشی جام جم تهران البسه موردنیاز این تیم به ارزش تقریبی 20 میلیون ریال تهیه و به عنوان نخستین حامی مالی از تیم فوتسال خبرنگاران و انجمن ورزشی‌نویسان استان سفارش و به زودی تولید و در اختیار این تیم قرار خواهد گرفت.

فرماندار همدان نیز در ادامه این نشست صمیمی بعد از طرح نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن گفت: خبرنگاران بازوان تأثیرگذار در هر جامعه و مجموعه‌ای هستند و اهالی رسانه همدان در هر رویداد و اتفاق مهم در سطح استان حضور پررنگ داشته‌ و خروجی این فعالیت چشم‌گیر، انعکاس مطلوب و منظم و دقیق اخبار در رسانه‌های خود بوده است.

حسن قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: آموزش در زمینه تخصصی تهیه و تولید خبر برای خبرنگاران جوان و تازه وارد به این عرصه، مهم‌ترین عامل موفقیت این مجموعه زحمت‌کش خواهد بود که در این راستا خانه مطبوعات به عنوان متوالی اصلی و سرای روزنامه‌نگاران استان اقدامات لازم را انجام دادند که امیدواریم این روند رو به رشد بیش از پیش شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر تشکل، انجمن و هرگروه می‌تواند بهترین عامل توسعه و شتاب مجموعه‌های بزرگتر باشند‎، تأکید کرد: موتور محرک در جوامع بزرگتر، قطعاً گروه‌ها و انجمن‌های کوچک‌تر است که می‌توانند تیم شتاب‌دهنده مجموعه بالادستی خود باشند.

فرماندار همدان بیان داشت: در نخستین گام، ایجاد و تشکیل انجمن ورزشی‌نویسان استان بدون حمایت و اتکا به نهاد یا سازمانی قابل تقدیر است و باید به فال نیک گرفته شود.

وی با تأکید بر تسریع در ثبت و پیگیری این انجمن به صورت قانونی گفت: برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌ و هدف‌گذاری این انجمن که رسالت اصلی آن اتحاد و همدلی و  وحدت‌رویه در بین جمعی از خبرنگاران در یک حوزه خاص است، در کمترین زمان ممکن باید به ثبت و ضبط برسد.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: اعضای این انجمن نیز با چشم باز و چراغ روشن حرکت کرده و برنامه‌های میان و بلند مدت را اجرایی کنند و ما هم به عنوان مسئول از این اتفاق حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به سختی کار و حرفه‌ خبرنگاران ورزشی نسبت به حوزه‌های دیگر اطلاع‌رسانی افزود: شاید به دلیل تنوع کار خبرنگاران حوزه‌های دیگر در منابع خبری، در صورت وجود کاستی نقاط قوت دیگری وجود دارد که موجب دلسردی آنها نشود؛ اما خبرنگاران حوزه ورزش چون فقط با یک سازمان و نهاد و مجموعه وابسته آن سر و کار دارند، چه بسا کار سخت‌تری خواهند داشت.

فرماندار همدان در پایان متذکر شد: در صورتی که این انجمن ثبت رسمی شده و مراحل قانونی آن به سرعت پیگیری شود و دارای شناسنامه و مجوز عملکرد باشد، به اهداف موردنظر اعضا زودتر خواهد رسید.

استان همدان بیش از 30 خبرنگار و عکاس ورزشی دارد و برای نخستین‌بار انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان تشکیل و انسجام رسمی پیدا کرده است.

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول