اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد مدیرانجمن ورزشی‌نویسان همدان

برخی مسئولان فرق خبرنگاری با شلغم‌فروشی را نمی‌دانند

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان از برخورد زننده و دور از انتظار با خبرنگاران ورزشی در ورزشگاه‌ها به دستور برخی مسئولان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت خبرنگاران و عکاسان ورزشی شد.

برخی مسئولان فرق خبرنگاری با شلغم‌فروشی را نمی‌دانند

فرشید گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بارها و بارها آقایان مسئول در یک روز از سال وقتی پشت تریبون می‌روند از سختی کار خبرنگاری صحبت می‌کنند، اما به پای عمل که می‌رسد بدترین برخورد و توهین‌ها را برای خبرنگار به وجود می‌آوردند.

وی افزود: خبرنگاری شغل سختی است و همه بر حساس و دقیق بودن خبرنگار اذعان دارند و خبرنگاران و عکاسان ورزشی از مظلوم‌ترین قشر اهالی رسانه هستند که باید در سرما و گرما در کنار تحمل جو سنگین ورزشگاه‌ها به رسالت سنگین خبری خود بپردازنند.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان اضافه کرد: از وقتی پاس به همدان منتقل شده تعداد خبرنگاران و عکاسان ورزشی این استان بیش از 30 نفر شده‌اند اما مسئولان و دست‌اندرکار ورزش قدر این تعداد فعال عرصه خبر را نمی‌دانند که همیشه و در هر مراسمی پای ثابت ثبت و ضبط اتفاقات و رویدادهای ورزشی بوده و هستند.

به گفته وی خبرنگار ورزشی فکرش رساندن خبر سریع، دقیق و درست به رسانه خود است که نباید در کار حرفه‌ای اگر کمکی برای بهبود کار نمی‌شود، چوب لای چرخ این قشر زحمتکش هم بگذاریم.

گل‌محمدی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان و چاروسایی مدیر روابط عمومی این اداره با ورزشی‌نویسان در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: بارها شخص مدیرکل ورزش و جوانان پیگیر امور خبرنگاران بوده و هر سال به بهانه‌های مختلف قدردان زحمات خبرنگاران شدند.

وی ادامه داد: خبرنگاران شعور بالایی دارند که مدیری که برای بهبود کار زحمت می‌کشد را بفهمند و قدرشناسش باشند، اما در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان افرادی با ندانم‌کاری زحمات ارزنده مدیران خود را ضایع و پایمال می‌کنند.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان با اشاره اتفاقات حاشیه‌ای بازی الوند و پدیده که باز هم پای ثابت حفاظت فیزیکی در میان بود، خاطرنشان کرد: خبرنگار وظیفه‌اش رساندن خبر در سریع وقت ممکن است که وظیفه ذاتی مسئولان برگزاری مسابقات ورزشی فراهم کردن امکانات حداقلی برای خبرنگاران است و در همدان این گونه نیست.

وی با بیان اینکه کسی که ادعا دارد خودش خبرنگار بوده نباید باعث بروز اتفاقات زننده باشد، گفت: این شاید برای چهارمین بار بود که با ندانم‌کاری مسئول حراست ورزش و جوانان، با خبرنگاران برخورد نابجا صورت می‌گرفت و مانع از کار خبر و انجام مصاحبه‌های بعد از بازی می‌شدند.

گل‌محمدی با بیان اینکه وقتی تیم محبوب شهری باخته و همه عصبی هستند و خبرنگاران به خاطر فشار کاری از همه بیشتر ناراحت شدند، نباید بنزین روی آتش شویم، تصریح کرد: بعد از باخت همه ناراحت هستند، خبرنگار برای انجام مصاحبه بعد از بازی با مربیان هر دو تیم و بازیکنان مجبور است به داخل زمین برود، اما وقتی با همه فشارها مانع کارش شوند، باید بخندد یا بیشتر عصبی شود و با صدای بلند حق خود را بگیرد.

وی با ابراز گلایه از اینکه از ابتدای فصل فوتبالی امسال بیش از 10 هفته گذشته و هنوز عکاسان و خبرنگاران همدانی کارت شناسایی برای ورود به اماکن ورزشی ندارد، گفت: اینکه آقایان به بهانه نداشتن کاور و کارت خبرنگاری مانع ورود زمین شدند، شاید توجیه خوبی باشد اما آیا کارتی صادر شده، آیا کاور ویژه خبرنگاران تعبیه و در اختیار گذاشتند که اینگونه با توهین و بی‌احترامی آن را طلب می‌کنند.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان افزود: بعد از بازی افراد عادی از درهای مختلف کنار زمین پرسه می‌زنند، اما برای ورود خبرنگار هفت خوان رستمی تعبیه شده که وقتی به دنبال مقصر می‌گردی جواب خبرنگار زحمتکش و ورزشی‌نویسان فقط سربالا است.

وی ابراز داشت: همه این بحث‌ها به کنار، جایگاه خبرنگاران با وجود زحماتی که کشیده شده فاقد امکانات برای ارسال خبر است و خسته شدیم اینقدر این موضوع را تکرار کردیم و انگار همین آقایان مجری قانون در یک اداره و دستگاه دیگری خدمت می‌کنند.

گل‌محمدی گفت: تلفن و اینترنت یک خیال واهی برای خبرنگاران همدانی است، یک تلویزیون 14 اینج بدون آنتن و همچنین یک فضا برای اتراق بازیکنان مصدوم، محروم و افراد اضافی جایگاه خبرنگاران همدانی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در سال اولی که پاس به همدان آمد با جذب اسپانسر برای عکاسان و خبرنگاران ورزشی بیش از هفت دست گرمکن ورزشی و کاور متحدالشکل تهیه کردیم، اما پنج سال است هیچ خبری از این اتفاقات که وظیفه ذاتی مسئولان برگزاری مسابقات است، نمی‌افتد.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان یادآور شد: اتفاقات دیروز با توهین به جامعه خبری و بی توجهی مسئولان باز هم گذشت، اما این بی احترامی‌ها تا کی قرار است ادامه‌دار باشد.

وی اظهار امیدواری کرد مدیرکل ورزش و جوانان شخصاً پیگیری این موضوع باشد تا دوباره شاهد این گونه برخوردهای بی‌تدبیر و خودسرانه نباشیم.

انتهای پیام/2499/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول