اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

فرهنگ وقف باید در جامعه به‌روز باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: باید سعی شود فرهنگ وقف در جامعه به‌روز باشد تا بتوان از موقوفات جدید در رفع نیازهای روز جامعه بهره‌مند شد.

فرهنگ وقف باید در جامعه به‌روز باشد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز به مناسبت هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی، سوق یافتن موقوفات به این سمت از ضروریات است.

وی افزود: باید سعی شود فرهنگ وقف در جامعه به‌روز باشد تا بتوان از موقوفات جدید در رفع نیازهای روز جامعه بهره‌مند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به ایجاد وقف‌های جدید بیان کرد: یکی از وقف‌های جدیدی که در جامعه ایجاد شده، وقف برای دانشجویان مشغول تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای است.

نوروزی تصریح کرد: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بیشتر به ویژه در زمینه‌های هسته‌ای یکی از ضروریات جامعه است و برای تحقق این امر نیز قطع یقین باید به منابع مالی کافی دسترسی داشت.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین وقف برای دانشجویان و دانشمندانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، راهکاری برای دستیابی به منابع مالی مورد نیاز برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی در این زمینه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه 130 مورد وقف جدید در این استان به ثبت رسیده که با نیات بسیار خوبی بوده است، ابراز کرد: از سال گذشته وقف گروهی در دستور کار قرار گرفت تا افرادی که تمایل به وقف دارند اما وضعیت آنها به گونه‌ای نیست که به تنهایی قادر به وقف باشند، اقدام به وقف به صورت گروهی کنند.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر موقوفات استان قزوین دو هزار و 150 موقوفه شامل موقوفات متصرفی، غیر متصرفی، خاص و عام است، ادامه داد: از این تعداد 629 موقوفه متصرفی و 129 موقوفه غیر متصرفی است که از سوی متولیان اداره می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بستر گسترش و ترویج فرهنگ وقف در این استان قزوین به خوبی فراهم شده است، عنوان کرد: قدیمی‌ترین وقف کشور در استان قزوین به ثبت رسیده است که باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در استان قزوین خاطرنشان کرد: برای افتتاح دانشکده علوم و معارف قرآن کریم در این استان هماهنگی‌های لازم انجام شده و امیدواریم این موضوع به‌زودی محقق شود.

نوروزی ادامه داد: همچنین در حال حاضر با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در استان قزوین موفق شدیم به صورت آنلاین با کتابخانه آیت‌الله مرعشی ارتباط برقرار کرده و از منابع موجود بهره‌مند شویم.

این مسئول یادآور شد: وقف به عنوان یک صدقه جاریه در دین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته و آیات و روایات متعددی انسان را به انجام این عمل پسندیده توصیه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه شهدا یکی از واقفان شاخص کشور هستند، بیان کرد: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی که جان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند از واقفان شاخص کشور به شمار می‌روند.

نوروزی ابراز داشت: امروز شما دانش‌آموزان باید با کسب علم و دانش از انقلابی که برای ما به یادگار گذاشتند، در برابر دشمنان به نحو شایسته‌‌ای صیانت کنید.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول