اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود

امام جمعه گلپایگان گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، چون وقف چشمه همیشه جاری خیرات و مبرات است.

فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در مسجد جامع گلپایگان اظهار کرد: امروز سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است و با ورود ایشان به مدینه فضای باز سیاسی اجتماعی در جهان آن روز گشوده شد.

وی به اهتمام مردم مدینه و انصار و مهاجرین در انتقال پیام اسلام به سایر نقاط عربستان اشاره کرد و افزود: حرکت پیامبر(ص) از مکه به مدینه موجب توسعه اسلام شد و نتیجه آن امروز مسلمان شدن یک میلیارد نفر از مردم جهان و برافراشته شدن پرچم توحیدی در سراسر گیتی است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان به سالروز پیام امام راحل (ره) به گورباچف پرداخت و تصریح کرد: این پیام حرکت ارزشمندی در زمان خودش بود و همان‌گونه که امام راحل(ره) پیش‌بینی کردند، نظام کمونیستی به زباله‌دان تاریخ افتاد.

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با پول‌های هنگفتی که آل سعود و آل خلیفه در اختیارشان قرار داده‌اند تکفیری‌ها و وهابیون را به جان مسلمانان انداخته است و با برنامه‌ریزی دقیق سعی دارد شیعیان را به جان هم بیندازد.

وی با اشاره به واقعه 17 دی‌ماه و واقعه کشف حجاب  توسط رضاخان در کشور خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است از طریق شبکه‌های ماهواره و پایگاه‌های اینترنتی بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه گسترش دهد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه اگر بدحجابی در جامعه گسترش یابد فضای جامعه آلوده می‌شود و زنان و دختران نخستین کسانی خواهند بود که آسیب می‌بینند، تصریح کرد: با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی به بانوان می‌توان از گسترش بدحجابی در جامعه جلوگیری کرد. 

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: زنان و دختران جامعه اسلامی باید با تاسی و جلوگیری از فاطمه زهرا(س) فرزندان صالحی برای جامعه اسلامی تربیت کنند و حجاب فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات در جامعه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که اجداد و نیاکان ما به مسئله وقف توجه داشته‌اند ما نیز باید توجه و اهتمام ویژه‌ای به موقوفات داشته باشیم و در حفظ و نگهداری از آن‌ها بکوشیم.

خطیب جمعه گلپایگان افزود: باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود چون وقف چشمه همیشه جاری خیرات و مبرات است.

انتهای پیام/63014/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول