اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اوقاف بخش بادرود:

نیازهای جامعه باید در وقف سنجیده شود

مدیر اوقاف و امورخیریه بخش بادرود گفت: در وقف باید نیازهای جامعه سنجیده شود.

نیازهای جامعه باید در وقف سنجیده شود

حجت‌الاسلام ولی‌الله روان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار داشت: بهترین و آسان‌ترین راه وقف آن است که با مشارکت افراد واقف نیت یک وقف به آن‌ها سپرده شود تا این اقدام خیرخواهانه با سرعت بیشتری به منصه ظهور رسد.

وی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند ادامه داد: در وقف باید نیازهای جامعه سنجیده شود.

مدیر اوقاف بخش بادرود گفت: اکنون در نظام جمهوری اسلامی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی، نخبه پروری و در حمایت از مخترعان و حافظان قرآن مجید موقوفه‌هایی ثبت شود.

وی در ادامه گفت: در بخش باد رود 102موقوفه و 272 رقبه وجود دارد و در روزهای اخیر 3موقوفه جدید دیگر در شهر خالد آباد در این اداره به ثبت رسید.

روان یکی از موقوفه‌ها را یک باب ساختمان دوطبقه مسکونی به مساحت 75مترمربع در شهر خالدآباد به ارزش 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: واقف با نیت پرداخت  هزینه‌های مسجد امام سجاد(ع) خالدآباد (حق القدم امام جماعت، هزینه مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار در مسجد و هزینه‌های جاری مسجد) این ساختمان را وقف کرده است.

این مسئول گفت:  دو نفر خیر دیگر نیز دو قطعه زمین در بلوار اصلی شهر به مساحت جمعاً 260 متر برای احداث دارالقرآن و مسجد در شهر خالدآباد وقف نمودند.

وی هدف از این اقدام خیرخواهانه را ترویج فرهنگ قرآن، نماز جماعت و همچنین نشر معارف اسلامی و خدمت به جامعه اسلامی بیان کرد.

روان، در مورد برنامه‌های هفته وقف بخش بادرود متذکر شد: 20 برنامه شاخص در هفته وقف اجرا می‌شود که از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی، برگزاری مسابقه شعر و پیامک با همکاری اداره ارشاد اسلامی نطنز  و برگزاری مراسم شبی با قرآن در امامزاده آقا علی عباس  و تجلیل از واقفان و خیرین اشاره کرد.

انتهای پیام/63025/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول