اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بافت:

انسان با وقف نیتش را زنده نگه می‌دارد

امام جمعه موقت بافت گفت: انسان با وقف، خودش و نیتش را می‌تواند زنده نگه دارد، وقف باقیات صالحات است و گذشتگان ما نسبت به حال در وقف پیشی داشتند و جلوتر بودند.

انسان با وقف نیتش را زنده نگه می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام سهیل اسفندیاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافت با تاکید بر عدم وابستگی به دنیا اظهار داشت: شهید چمران دکترای رشته فیزیک پلاسما و الکترونیک در خارج کشور می‌خواند و هنگامی پای دین و دیانت به میان آمد به کشورش بازگشت و در آخر هم مزد خود را با شهادت در راه حق می‌گیرد.

وی افزود: تمام شهدای ما اینگونه بودند و با رهاسازی دنیا به فکر آخرت بودند، فرزند آخرت باشید و برای آخرت خود توشه جمع کنید نه فرزند دنیا و به فکر دنیا طلبی که دنیا لهب و لعبی بیش نیست.

امام جمعه موقت بافت بیان داشت: 13 دی مصادف با اول ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر اعظم اسلام (ص) از مکه به مدینه است و شب این روز بزرگ لیلة‌المبیت نام گرفت چرا که‌ امیرالمؤمنان ‌(ع‌) جان خود را در کف دست گرفت و برای حفاظت از جان پیامبر ‌در بستر ایشان خوابید تا نقشه دشمنان اسلام نقش بر‌ آب شود و با این کار دوستی و اخوت خود با پیامبر گرامی اسلام (ص) را عملا ثابت کرد.

اسفندیاری با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر اسلام (ص) از بچگی تا زمان رحلت خود کشیدند خطاب به مسئولان ابراز داشت: انجام کارها سخت است و باید برای پیشبرد اسلام و رفاه مردم و ایجاد اشتغال و آبادانی کشور سختی‌ها را تحمل کرد و به جان خرید.

وی با اشاره به ازدواج پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه (س) گفت: تمام ازدواج‌های بعدی پیامبر مکرم اسلام (ص) بعد از رحلت حضرت خدیجه (س) در سن بالای 53 سال و اکثر زنان پیامبر اسلام (ص) سن بالایی داشتند.

وی افزود: مسواک زدن، سیر و پیاز نخوردن هنگام به مسجد آمدن، شستن ظروف قبل از خواب و به پشت گذاشتن و پهن کردن پارچه‌ای روی ظروف‌ از دستورات بهداشتی پیامبر اسلام (ص) است.

وی 16 دی چهارم ربیع‌الاول سالگرد حماسه شهدای هویزه را گرامی‌داشت و 17 دی پنجم ربیع‌الاول را کشف حجاب به دستور آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دانست و گفت: رضا‌خان با تاثیر پذیرفتن از آتاتورک رهبر ترکیه و با گرو گرفتن از بیگانگان و استکبار اقدام به کشف حجاب کرد‌ در راستای این اقدام تلاش‌ها و مبارزات روحانیون و مردم مثال‌زدنی است که 20 نفر شهید و 150 نفر از روحانیون تبعید شدند.

وی گفت: بعضی‌ها ناشکری می‌کنند و نمی‌دانند اسلام با چه مشقتی و با چه فدا شدن جان چه بزرگانی به ما رسیده است، 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ‌ توهین‌آمیز ساواک علیه امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات است.

وی افزود: در سال 56 شهادت سید‌مصطفی فرزند برومند حضرت امام خمینی(ره) بهانه‌ای برای برگزاری مراسم سوم و چهلم ایشان و مبارزه علیه رژیم شد که موجب پیروزی زودتر انقلاب اسلامی بود به طوری که خود امام خمینی (ره) فرمودند، شهادت سید مصطفی از الطاف خفیه الهی بود.

خطیب جمعه بافت روز وقف را گرامی داشت و گفت: انسان با وقف خودش و نیتش را می‌تواند زنده نگه دارد، وقف باقیات صالحات است و گذشتگان ما نسبت به حال در وقف پیشی داشتند و جلوتر بودند.

دشمنان با توسعه بدحجابی ارزش‌ها را هدف قرار داده‌اند

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه باغین کرمان ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته باغین اظهار داشت: انتخاب دوست از دیدگاه امیرالمؤمنان (ع) در نهج‌البلاغه به عدم رفاقت با افراد بخیل است.

وی عنوان کرد: افراد بخیل شایستگی دوستی را ندارند، زیرا آنها خیرشان به دوست خود نمی‌رسد و فرد بخیل حاضر نیست از مواهب و نعمت‌هایی که خداوند در اختیار او گذاشته است در اختیار دیگران‌ قرار ‌دهد.

امام جمعه باغین خاطر نشان کرد: افراد بخیل حتی دوستان و آشناهای خود را در مشکلات رها می‌کنند و حاضر نیستند به او کمک و یاری برسانند، یکی دیگر از کسانی که انسان نباید همنشین و هم‌صحبت آنها شود، افراد دروغگو است که نزد مردم اعتبار ندارند و معاشرت با آنها موجب هلاکت و نابودی انسان می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که زبانش به دروغ آلوده است، مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد و بنا به فرمایش حضرت رسول اکرم (ع) فرد مؤمن می‌تواند ترسو و بخیل باشد، اما نمی‌تواند دروغگو باشد‌ و افراد دروغگو هیچ‌گاه طعم ایمان را نمی‌چشند تا اینکه دروغ را ترک کنند.

محی‌الدینی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و با توصیه به پیاده‌سازی درس‌های آموخته شده از مجالس امام حسین (ع)‌ گفت: درس‌های مکتب امام حسین (ع) همیشه باید زینت‌بخش زندگی ما باشد و زندگی ما باید برگرفته از زندگی اسلامی باشد.

وی با اشاره به هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه گفت: زمانی که امیرالمؤمنان (ع)حاضر شد در شب لیلة‌المبیت در بستر پیامبر اسلام (ص) بخوابد‌ تا پیامبر از مکه به مدینه هجرت کند، خداوند در قرآن آیه 207 سوره بقره را در شأن حضرت علی (ع) نازل فرمود.

امام جمعه باغین به ماجرای کشف حجاب اشاره کرد و گفت‌: در سال 1314 زمانی که رضا‌خان دستور کشف حجاب را صادر کرد، زنان پرورش یافته مکتب زهرا (س) با تبعیت از امام خمینی (ره) که فرمود: «حجاب از ضروریات اسلام است و کشف حجاب سوغات رضا‌خان از کشور بیگانه است» از خانه‌های خود بیرون نیامدند.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب حافظ مقام و منزلت زن مسلمان است، تصریح کرد: بی‌حجابی نشانه با شخصیتی زن نیست و دختران ما خیال نکنند که بد‌حجابی یک ارزش است و امروز دشمنان با توسعه فحشا‌، بی‌حجابی ارزش‌های این نظام را هدف قرار دادند.

‌محی‌الدینی به مقوله وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه و ماندگار است و وقف باید در خدمت به نیازهای اساسی جامعه قرار گیرد.

وی وقف را یکی از مظاهر عالی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: موقوفات در جامعه باید صرف مسائل علمی، ازدواج جوان‌ها و افراد بی‌بضاعت جامعه شود‌ و از متولیان امر وقف درخواست داریم تا به موقوفات بیشتر رسیدگی کنند.

وی افزود: از 9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت مردم ایران نامگذاری شده است تا ملت ایران به دشمنان نشان دهند که این ملت تاب تحمل اهانت به مقدسات اسلام را ندارند.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول