اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

وقف باقیات و صالحات جاری در این دنیا است

امام جمعه خلخال گفت: وقف باقیات و صالحات جاری در این دنیا است.

وقف باقیات و صالحات جاری در این دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر رشتبری صبح امروز به مناسبت هفته وقف در همایش بزرگ همه واقف باشیم در مسجد عبدالله خوجین خلخال گفت: وقف باقیات و صالحات جاری در این دنیا است.

رشتبری اضافه کرد: عمل وقف علاوه بر کسب رضایت خداوند در این دنیا،و نیز باعث توجهات جاریه خداوند به انسان در دنیای آخرت می شود.

رشتبری با تقدیر از وقف‌کنندگان خلخالی و این عمل پسندیده آنها گفت: سعی کنیم این عمل و نیت خیر را به فرزندان و نزدیکان خود نیز سرایت دهیم و با این کار در آبادانی و عمران جامعه مورد زندگی خود کوشا باشیم.

وی با اشاره به توصیه‌های ارزشمند ائمه و امامان در خصوص وقف اشاره کرد و گفت: گسترش وقف در جامعه علاوه بر بعد آبادانی کمک به نیازمندان و توجه به معیشت آنان را نیز در بردارد.

رشتبری تصریح کرد: آبادانی مساجد، امامزاده و فضاهای فرهنگی و آموزشی می‌تواند از نیات خیر واقفین باشد و آنها نیز با انجام این عمل پسندیده در درگاه باری تعالی خشنودی بندگان و رضایت الهی را جلب نمایند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علی‌نسب رئیس اداره اوقاف خلخال نیز ضمن اشاره به بودجه‌های اداره اوقاف شهرستان خلخال گفت: کل بودجه اداره اوقاف خلخال در فصل های ده درصد حق تصدی گری، 40 درصد عمرانی، 30 درصد مدیریتی و 20 درصد فرهنگی تقسیم می شود که در حوزه عمران و فعالیت های ساختمانی در بقعه‌ها و امامزاده‌ها ساخت دیوار امامزاده سید دانیال، اتمام آیینه کاری امامزاده عبدالله کلور، نصب گلدسته امامزاده سید ابوالقاسم کالار، و آیینه کاری گنبد داخلی امامزاده سید ابراهیم خمس انجام شده است.

و از امسال طبق برنامه اداره کل اوقاف استان اردبیل کلیه امامزاده‌ها؛ مساجد و اماکن متبرکه دارای نقشه UTM خواهند شد.

علی نصب اضافه کرد: در حال حاضر امامزاده سید حمزه درو با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش شاهرود خلخال در دست اقدام و اجرا است و امامزاده سید جعفر روستای گهراز در بخش خورش رستم با فنداسیون 300 متری بنا خواهد شد.

در حاشیه این مراسم از واقف نقی نقی زاده متولی موقوفه مرحوم الحاج سبحانوردی نقی زاده و تعدادی از متولیان امامزاده ها و مدیران مراکز فرهنگی قرآن با اهدا لوح و جوائزی تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان همایش همه واقف باشیم رئیس اداره اوقاف شهرستان خلخال با تقدیر آقایان سید مصطفی مرادخانی و بهرام نقی زاده از خبرگزاری‌های فارس و جمهوری اسلامی به لحاظ پوشش مناسب خبری هفته وقف از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان تقدیر و تجلیل کرد. در این مراسم معنوی از حاضرین پذیرایی شد.

انتهای پیام/62008/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول