اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نمازجمعه آمل:

همه افراد جامعه باید برای احیای وقف تلاش کنند

امام جمعه آمل گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه‌ای که امروزه همه افراد جامعه باید در جهت احیای وقف و موقوفات بکوشند.

همه افراد جامعه باید برای احیای وقف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با دعوت همگان به تقوای الهی بیان داشت: تقوا و پرهیزکاری مهم‌ترین معیار سنجش انسان‌ها در نزد خداوند است و هر که با تقواتر باشد در نزد خداوند جایگاه بهتری دارد.

وی با اعلام اینکه اطاعت از خداوند، پیامبر و ولی‌الامر واجب عقلی و مسلم است، ادامه داد: اگر ولایت‌پذیر نبوده و ایمان اسلامی نداشته باشیم مرده‌ای متحرک خواهیم بود.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه مصداق بارز ولی‌الامر امام علی(ع) و فرزندانش هستند، گفت: شیعیان در بین تمام افراد دنیا زیباترین راه را انتخاب کردند و اگر دشمن همواره شیعه‌کشی را در دستور کار خود قرار داده به خاطر این است که از ما هراس دارد.

خطیب نماز جمعه آمل تصریح کرد: راه خوب و درست همیشه دشمن دارد و باید در این راه پرخطر ثابت قدم باشیم.

وی در توصیه‌ای به مسئولان که باید خود را خدمتگذار مردم بدانند و در عین سادگی با آنها برخورد کنند، اظهار داشت: رفتار مسئولان در برخورد با مردم در نهج‌البلاغه به روشنی آمده است زیرا نهج‌البلاغه کتاب بزرگی است که هر چه زمان بگذرد زوایای متعدد آن بیشتر نمایان می‌شود.

امام جمعه آمل با تاکید اینکه باید ما همیشه پا جای پای ولایت بگذاریم، اذعان داشت: بی‌راهنما، بی‌دلیل و بی‌رهبر نمی‌توان در مسیر درست گام برداشت زیرا هر کجی هلاکت در پیش دارد.

وی با اشاره به حدود 20 میلیون زائر کربلا در آستانه اربعین حسینی و بیش از سه میلیون زائر حرم امام رضا(ع) در روز شهادت آن امام یادآور شد: مردم ما دلداده ولایت و امامت هستند و نمی‌توان اعتقاد راسخ را از این مردم جدا کرد.

رحمانی آملی با اشاره به هفته وقف و توجه به موقوفات اذعان داشت: اگر وقف واقفان و نذر نذردهندگان نبود نمی‌توانستیم امروز اسلام به این عظمت در دنیا مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید برای احیای وقف بکوشند، گفت: بخشش مال بسیار دشوار است ولی با انجام سنت حسنه وقف علاوه بر اجر دنیوی و اخروی می‌توانیم به آیندگان بفهمانیم که این عمل صالح چه مزد و پاداشی دارد و برای خود نیز در تاریکی قبر و قیامت چراغی فراهم کنیم.

انتهای پیام/86012/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول