اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

مردم دارالعباده یزد اهتمام ویژه‌ای به وقف دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مردم دارالعباده یزد اهتمام ویژه‌ای به وقف دارند و ارزش و حرمت خاصی به این سنت حسنه می‌گذارند.

مردم دارالعباده یزد اهتمام ویژه‌ای به وقف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در یزد با اشاره به نام‌گذاری روز بیست و هفتم صفر به نام وقف اظهار داشت: این سنت حسنه دارای اهمیت بالایی است و مردم دارالعباده نیز با درک صحیح آن نقش ویژه‌ای را در وقف ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 11 هزار موقوفه در استان یزد نشان از اهتمام ویژه مردم دارالعباده به موضوع وقف بوده است.

عادل، همراه بودن وقف با مقتضیات زمان را یادآور شد و افزود: وقف همواره در طول تاریخ با مقتضیات زمان خود همراه بوده است چرا که زمانی مسئله اصلی مردم تامین و ایجاد آب شرب، حمام، کاروانسرا و ... بوده به همین دلیل واقفین و خیرین، آب انبارها، حمام‌ها و کاروانسراها را ساخته و وقف می‌کردند.

وی در ادامه زمینه‌های جدید امروزی و مورد نیاز در حوزه وقف را برشمرد و افزود: وقف برای علم و پژوهش، وقف برای درمان بیماران خاص، وقف برای توانمندسازی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، وقف برای ترویج دین به شیوه‌های جدید و وقف برای امر ازدواج و جهیزیه و مسکن جوانان و ... از مصادیق نیازهای اولویت‌دار وقف در عصر حاضر است.

عادل، با برشمردن آیاتی از قرآن مجید که به این سنت حسنه اشاره دارد، اظهار داشت: جلب رضایت الهی، حس نوع دوستی و تعاون و پیشرفت جامعه از مواردی بوده که مدنظر واقفین خیراندیش قرار داشته است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد وقف را شاهکار تمدن اسلامی برشمرد و تاکید کرد: در سیره اهل بیت (ع) همچنین بزرگان دین به موضوع وقف عنایت ویژه‌ای بوده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ایجاد وقف‌های مشارکتی گفت: این زمینه نیز ایجاد شده است که هر شخص یا صنف یا گروه و خانواده با هر توان مالی می‌توانند به صورت دسته جمعی وقفی را به ثبت برسانند.

وی، آمادگی ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان رابرای ارائه مشاوره وقف و دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعلام کرد.

از بیست و هفتم صفر تا سوم ربیع الاول (9 الی 15 دی ماه سال جاری) به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول