اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

ترویج سنت وقف نیاز به فرهنگ‏سازی مستمر دارد

امام جمعه مهدیشهر گفت: ترویج سنت حسنه وقف نیاز به فرهنگ‏سازی مستمر دارد و همه باید خود را در این زمینه مسئول بدانند.

ترویج سنت وقف نیاز به فرهنگ‏سازی مستمر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمد بارانی پیش از ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» که با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر، شماری از واقفان و خیراندیشان و مسئولان دستگاه‏های اجرایی این شهرستان برگزار شد، بر لزوم ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد.

وی اظهار داشت: حضور مقدس و پرخیر و برکت امام رضا (ع) موجب شده است تا مردم این سرزمین، از برکت وجودی امامزادگان واجب‏التعظیم برخوردار شوند و این امر بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه مهدیشهر ادامه داد: در برهه کنونی، همه مردم و مسئولان باید در راستای ترویج سنت حسنه وقف بکوشند.

بارانی ادامه داد: امروز وظیفه همگان است که در تکریم این بزرگواران، تمام تلاش خود را صرف و خرج کنند.

وی افزود: باید از کرامت و مشی الهی و خدایی این امامزادگان و امام رئوف‏مان، امام رضا(ع) بهره‏برداری مناسبی در زندگی خود کرده و آن را خط مشی مسیر حرکتی خویش قرار دهیم.

امام جمعه مهدیشهر افزود: یکی از این راه‏ها و سنت‏ها، زنده نگه داشتن سنت حسنه وقف در راستای کمک به نیازمندان و رفع نیازهای عمومی و چالش‏های اجتماعی است که باید به آن بیش از گذشته توجه شود.

بارانی ادامه داد: امامزادگان بزرگوار ما در این راستا، تلاش‏های زیادی کرده‏اند و ما نیز باید در این زمینه حرکت کنیم و خدای نکرده لحظه‏ای از مسیر الهی و ربانی دور نشویم.

امام جمعه مهدیشهر اظهار داشت: آنچه در پایداری انقلاب اسلامی نیز در طول سال‏های گذشته مورد نظر بوده، حضور مردم در صحنه و همراهی آنها با دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است و در راستای ترویج سنت حسنه وقف نیز باید همین روحیه حفظ شود.

بارانی با بیان اینکه حفظ باورهای دینی مردم در برهه کنونی از اوجب واجبات است، خواستار فرهنگ‏سازی عمیق‏تر و بهتر در راستای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه و بین عموم مردم شد.

امام جمعه مهدیشهر افزود: عامل اصلی تمام پیروزی‏های ملت بزرگ ایران در عرصه‏های مختلف در طول سال‏های گذشته، ایمان دینی آنها بوده است و در حوزه وقف نیز باید شاهد تجلی بیشتری از این ایمان و اعتقاد قلبی باشیم.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول