اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ارزیابی مثبت از اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوقاف استان در راستای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه تاکنون اقدامات مضاعفی انجام داده است.

ارزیابی مثبت از اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ وقف

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج وقف را صدقه جاریه‌ای عنوان کرد و گفت: وقف کاری ارزشمند است در صورتی‌ که مالی وقف شد می‌توان در حوزه‌‌ها و بخش‌های مختلف از مزایای آن مال و یا ملک وقف شده نیازمندان و جامعه هدف بهره لازم را ببرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این ‌که باید برنامه‌‌ها و اقدامات لازم در خصوص وقف به نحو مطلوب و شایسته برگزار و اجرا شود، گفت: وقف در استان از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده که انتظار می‌رود اصحاب رسانه و کلیه دستگاه‌ها و نهادها همت مضاعفی نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه داشته باشند.

این مسئول در ادامه افزود: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های صددرصد شیعه ولایت‌‌مدار و متدین است که می‌توان از این ویژگی‌‌ها و پتانسیل‌‌های خوب آن در حوزه وقف بهره‌ برد و نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش بیشتری انجام داد.

حجت‌الاسلام میرمحمدی با بیان این‌‌که باید از طریق مختلف در توسعه و ترویج وقف کار شود، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌‌های مکتوب و مجازی، صدا و سیما، تشکل‌‌های مردم نهاد، ائمه جمعه و جماعات می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ وقف نهایت استفاده را برد و آن را به نحو مطلوب ترویج و تبیین کرد.

وی انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه وقف را از دیگر اقدامات مناسب عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌ و ویژگی‌های برجسته صددرصد شیعه، وجود بیش از 300 امامزاده از ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای توسعه وقف استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که وجود امامزاده‌های متعدد در استان و پراکندگی آن‌ها و به توصیه رهبری «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند» اشاره کرد و گفت: در صورتی‌ که از ظرفیت‌‌ها و استعدادهای امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنیم در توسعه و ترویج وقف نیز موثر و تاثیرگذار است.

این مسئول اشاره‌ای به برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ وقف اشاره و اذعان کرد: اوقاف استان در سال‌های اخیر در بخشی از برنامه‌های خود از جمله در احیای موقوفات، گرفتن احکام مکان‌های مورد معارضه و همچنین در راستای ترویج فرهنگ وقف فعالیت‌های خوبی انجام داده از این‌رو چنین اقداماتی خود مشوق‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند که مردم به سمت وقف گرایش یابند.

حجت‌الاسلام میرمحمدی در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و از اصحاب رسانه، جراید، صدا و سیما، روحانیون و مسئولان فرهنگی انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص نهادینه کردن وقف در سطح استان را داشته باشند و این مهم را تنها به هفته وقف موکول نکنند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول