اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

طرح تولید زرشک ارگانیک در مزارع قاین اجرا می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین‌بار در کشور طرح تولید زرشک ارگانیک در مزارع قاین اجرا می‌شود.

طرح تولید زرشک ارگانیک در مزارع قاین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، محسن احتشام اظهار داشت: هدف ما از اجرای این طرح برقراری ارتباط بین زرشک‌کاران با محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و تجار است.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی قاین و اتاق بازرگانی استان این طرح را اجرا می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی ایجاد بستری مناسب برای تولید محصول با کیفیت و کمیت بالا و رعایت اصول و فنون بازاریابی و بسته‌بندی براساس استانداردهای جهانی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

احتشام افزود: باید کاری کنیم که این محصول ارزشمند در همه شهرها و استان‌‌ها شناخته و به عنوان یک ماده مغذی، ارزشمند و دارویی وارد سبد غذایی خانواده‌ها شود.

وی تصریح کرد: سال آینده در زمان برداشت زرشک به کشاورزانی که در اجرای این طرح همکاری کنند سبد برداشت رایگان تحویل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازار محصول استراتژیک  و پر ارزش غذایی و دارویی زرشک ناشناخته است، اذعان داشت: باید زرشک را مثل زعفران جهانی و آن را براساس خواست مشتریان تولید و عرضه کنیم.

احتشام تأکید کرد: کشاورزان نیز باید محصولی بدون استفاده از سم و مواد شیمیایی و بهداشتی تولید کنند.

وی از آمادگی کامل برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و بازاریابی برای زرشک‌کاران حتی در کنار باغ‌های زرشک و روستاها خبر داد و از مسئولان جهاد کشاورزی خواست از محل اعتبارات و تسهیلات کار گروه توسعه بخش کشاورزی اعتبارات بیشتری را به ایجاد جایگاه‌های نگهداری زرشک اختصاص دهند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران به طرح موفق ارتقای کیفیت و شناسه تولید زعفران ایران اشاره کرد و گفت: این طرح کشوری از دو سال گذشته به طور آزمایشی در قاین در حال اجراست و یکی از مزایای آن افزایش قیمت زعفران خشک به حدود 5 میلیون ریال در هر کیلوگرم در بازارهای داخلی است.

انتهای پیام/69008/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول