اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

نگرش به منابع فرهنگی لازمه اجرایی کردن رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌جنوبی گفت: نگرش به منابع فرهنگی لازمه اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

نگرش به منابع فرهنگی لازمه اجرایی کردن رهنمودهای رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند، محسن احتشام اظهار داشت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری موجب دلگرمی و انگیزه مضاعف کارآفرینان شد که قابل ارج نهادن و ستایش است.

وی گفت: با توجه به شرایط حاضر و اهمیت توجه خاص به مسائل اقتصادی مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه سال 1391 را به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین فرمودند که این مهم بسیار باعث دلگرمی و انگیزه مضاعف کارآفرینان شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از نگرش‌های مهم به نامگذاری سه سال اخیر در حوزه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری برای اجرایی و عملیاتی کردن رهنمودهای ایشان نگرش به منابع فرهنگی است و یکی از این منابع مهم فرهنگی اصول اخلاق کاری حاکم بر فضای فعالیت‌های اقتصادی است که باید گسترش یابد.

احتشام گفت: فرهنگ اجتماعی باید کار را به‌عنوان یک وظیفه دیده و کار موثر و صادقانه باید ارج داده شود و این مهم می‌تواند هم توسط دولت و مجلس شورای اسلامی، هم توسط عامه مردم و مصرف‌کنندگان و هم توسط خود فعالان اقتصادی زمینه فرهنگی آن در فضای کسب و کار مهیا شود.

وی یادآور شد: مطالعاتی که برای یافتن دلایل ترقی عظیم کشورهای اروپایی در قبل از انقلاب صنعتی و همچنین ترقی و پیشرفت کشورهای شرق آسیا به ما نشان می‌دهد که آنها با تکیه بر اصول اخلاق کاری رهبران مذهبی خود به این مرحله از پیشرفت و ترقی رسیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌جنوبی توانایی‌های بالقوه‌ای اعم از منابع طبیعی و خدادادی و منابع انسانی متخصص، متدین و کارآمد و همچنین سرمایه‌های ارزشمند دیگر در جامعه قرار دارد که برجسته‌ترین آنها باور و وحدت ملی منبعث از اعتقادات مذهبی مردم کشورمان است که تکیه بر اصول اخلاق کاری رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند تحول عظیمی همانند کشورهای توسعه یافته دیگر که نام برده شد ایجاد کند.

احتشام گفت: بنابراین باید فرهنگ کار و تلاش سالم رواج یابد رفتارهای شایسته احیا شود خواسته‌های خودپسندانه باید مهار شود تا بتواند فضای کسب و کار با ثبات و تولید محور به وجود آید.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول