اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند:

هدف اتاق بازرگانی تسهیل امور بازرگانان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: هدف اتاق بازرگانی تسهیل امور بازرگانان در فضای کسب و کار است.

هدف اتاق بازرگانی تسهیل امور بازرگانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند،‌ محسن احتشام در جلسه بررسی و تسهیل فرآیند صدور کارت بازرگانی، برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و نظارت را حلقه‌های متصل به‌هم در امر مدیریت دانست و اظهار داشت: کنترل و نظارت باید به گونه‌ای باشد که فضای کسب و کار را برای بازرگانان تسهیل کند.

وی افزود: انتظار می‌رود که قوانین و مقررات در شرایط فعلی روزنه‌های جدیدی برای خلق ثروت عمومی ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه باید شرایط و مسیر تجارت برای افراد حرفه‌ای فراهم شود، تصریح کرد: برخی از افراد به علت عدم آگاهی و علم از فضای تجارت، کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و در نهایت با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

احتشام عنوان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی در سطح جزئی قابل رفع است بنابراین باید از کلی‌نگری پرهیز شود.

به‌ زودی سامانه کارت بازرگانی به صورت کاملا الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه کارت بازرگانی به صورت کاملا الکترونیکی تصریح کرد: در حال حاضر کارت بازرگانی هوشمند در سه استان کشور به صورت پایلوت صادر می‌شود که در خراسان جنوبی نیز به زودی این امر محقق می‌شود.

مهدی ماهگلی با بیان اینکه در حال حاضر سایت‌های گمرک، ثبت املاک و پست، لینک سامانه کارت هوشمند بازرگانی هستند، افزود: در بانک مرکزی هنوز این سامانه لینک نشده است و هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته تا استعلامات بانکی از طریق همین سامانه پیگیری شود.

وی متذکر شد: دارندگان چک برگشتی نمی‌توانند کارت هوشمند بازرگانی دریافت کنند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، تصریح کرد: برای رفع سوء‌اثر از چک‌های برگشتی باید از بانک مرکزی استعلام شود، ولی چون تمامی شعبه‌های بانک‌ها به درگاه بانک مرکزی دسترسی دارند، استعلام از هر بانکی پذیرفته می‌شود.

ماهگلی با اشاره به استعلام شرکت‌های حقوقی، بیان داشت: در پاسخ استعلام اگر شرکت فاقد چک برگشتی باشد پذیرفته می‌شود و نیازی به استعلام حساب بانکی تمام اعضای هیئت مدیره نمی‌باشد.

این مسئول ادامه داد: در گذشته برای صدور کارت بازرگانی تمامی دفاتر اعم از ملک تجاری، اداری و مسکونی قابل پذیرش بود، اما در آیین‌نامه جدید محل کسب دارنده کارت بازرگانی حتما باید تجاری یا اداری باشد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اذعان داشت: کسانی که ملک استیجاری دارند حتما باید به سامانه املاک مراجعه و کد رهگیری دریافت کنند و روستائیان متقاضی کارت بازرگانی باید اجاره‌نامه خود را محضری کنند.

ماهگلی خاطر نشان کرد: برای صدور کارت هوشمند بازرگانی باید استعلام جعل اسناد گمرکی و قاچاق گرفته شود.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا استعلام از هر بانک دولتی و خصوصی برای صدور کارت بازرگانی پذیرفته شود و تا ابتدای مهرماه برای ارائه اجازه نامه محضری از سوی دارندگان کارت بازرگانی فرصت داده شود.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول