اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

برای افزایش درآمدزایی موقوفات تلاش شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: متولیان موقوفات و مسئولان امر باید برای افزایش درآمدزایی موقوفات استان بیشتر تلاش کنند زیرا این موقوفات از ظرفیت عظیمی برخوردارند.

برای افزایش درآمدزایی موقوفات تلاش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: برخی از متولیان موقوفات باید بهره‌وری موقوفات خود را افزایش دهند زیرا موقوفات آنها این ظرفیت را دارند که درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: متولیان با افزایش درآمدهای موقوفات خود می‌توانند در رسیدگی به محرومان و فعالیت بیشتر در امور فرهنگی گام‌های ارزشمندی را بردارند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: واقفان از دنیا رفته نیت‌های خیری داشتند و برای رفع گرفتاری آیندگان اموال خود را وقف کردند.

باریک‌بین ضمن قدردانی از زحمات متولیان موقوفات در استان قزوین تصریح کرد: باید از متولیان موقوفات استان که به نحو مطلوبی در راستای نیت واقفان قدم برداشته‌اند و درآمد حاصل از موقوفات را در مصارف خیر هزینه کرده‌اند، قدردانی کرد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت «وقف» به مدیران و کارکنان این اداره گفت: کار مسئولان ادارات وقف در زمینه وقف و موقوفات بسیار مهم است بنابراین باید در زمینه وقف به مردم اطلاع‌رسانی کرده و سعی کنند فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت استاندار قزوین از مساجد و حسینیه‌ها خاطرنشان کرد: استاندار قزوین اشراف کاملی بر مساجد و حسینیه‌های سطح استان دارد و امیدواریم با همکاری وی بتوانیم در مناطق مختلف استان تعداد مساجد را افزایش دهیم.

باریک‌بین ادامه داد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌های مخرب سعی در تخریب خانواده‌ها و جوانان دارند که برای مقابله با آنها مساجد باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: در استان قزوین هیئت ‌امنای مساجد استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تلاش زیادی دارند که از آنها انتظار می‌رود به این کوشش‌ها ادامه دهند.

امام جمعه قزوین با اشاره به بهره‌مندی از نظرات جوانان در خصوص برنامه‌های وقف و مساجد اظهار کرد: مسئولان اداره اوقاف به خصوص هیئت ‌امنای مساجد و ائمه جماعات باید ارتباط بیشتری با جوانان داشته باشند تا بتوانند از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این دیدار گفت: در هفته وقف سعی داریم از افرادی که در راستای افزایش فرهنگ وقف در جامعه با این اداره‌کل همکاری کردند، قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام شهادت‌ها و ولادت‌های مختلف برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی را در بقاع متبرکه در سطح استان برای عموم مردم برگزار می‌کند که از جمله آنها می‌توان به پخش برنامه‌های قرآنی از شبکه قزوین اشاره کرد.

انتهای پیام/77010/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول