اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف بوکان خبر داد

ثبت بیش از 1300 موقوفه در سامانه اوقاف بوکان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بوکان گفت: از ابتدا تاکنون شهرستان بوکان دارای 178 موقوفه منفعتی و 252 موقوفه انتفاعی با 887 رقبه است که در سامانه الکترونیکی اداره ثبت شده است.

ثبت بیش از 1300 موقوفه در سامانه اوقاف بوکان

محمد هادی سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس ماده 55 قانون مدنی وقف عبارت است از حفظ عین مال و راه‌اندازی منافع آن و جمع این واژه اوقاف است.

وی ابراز داشت: خداوند سبحان در سوره کهف آیه 46 می‌فرماید مال و فرزندان زینت حیات دنیا است و اعمال صالح است که تا قیامت باقی می‌ماند.

سعادتی یادآور شد: سازمان اوقاف سازمانی است که در سطح کلان احیا، حفظ و اداره موقوفات کشور و سایر امور اختصاص یافته به امور خیریه، اداره و نظارت بر اماکن متبرکه، انجام امور مربوط به گورستان‌های متروکه موقوفه فاقد متولی، نشر و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ نیکوکاری وقف را بر عهده دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بوکان ادامه داد: سازمان اوقاف اهداف مذکور را در شهرستان‌ها و استان‌های کشور از طریق اداره کل و شهرستان پی‌گیری می‌کند.

سعادتی تصریح کرد: رسول خدا (ص) مانند سایر کارهای نیک در این امر خیر و سنت حسنه معلم بشریت بودند و هفت قطعه باغ را وقف نمودند و بنابراین ایشان بانی وقف در دین مبین اسلام شدند.

وی ادامه داد: ملت نوع دوست و نیکوکار ایران همواره با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده وقف منشا خدمات علمی، فرهنگی، رفاهی و بهداشتی در جامعه بوده و نام خود را جاودانه تاریخ ساخته‌اند.

سعادتی یادآور شد: سالانه در کشور شاهد هزاران وقف در زمینه احداث و هزینه عمرانی مساجد، هزینه جاری و عمرانی مدارس علوم دینی، عتبات عالیات، توسعه و ترویج قرآن، احداث مراکز درمانی و آسایشگاهی، کمک آموزشی، پژوهشی و علمی، خرید جهیزیه و کمک ازدواج و... هستیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بوکان خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون شهرستان بوکان دارای 178 موقوفه منفعتی و 252 موقوفه انتفاعی با 887 رقبه است که در سامانه الکترونیکی اداره ثبت شده است.

سعادتی ادامه داد: بیش از 99 درصد این موقوفات وقف هزینه‌های جاری و عمرانی مساجد و تنها یک درصد وقف سرای سالمندان، دانش‌آموزان بی بضاعت، ایتام و نابینایان شده است.

وی عنوان کرد: 9 ماه امسال یک مورد وقف جدید در بوکان به ثبت رسیده و سه موقوفه نیز در این شهرستان شناسایی شده که عمده موقوفات در زمینه مساجد است.

سعادتی به برنامه‌های هفته وقف در بوکان اشاره کرد و ادامه داد: تجلیل از واقفان و خانواده شهدا، تقدیر از هیئت امنای مساجد و خیرین سطح شهر، اجرای برنامه‌های قرآنی در مساجد، نصب بنر در سطح شهر با موضوع وقف و تجلیل از قاریان از جمله این برنامه‌ها است.

وی اعلام کرد: 13 دی ماه امام جمعه بوکان در خصوص وقف سخنرانی کرده و بروشور وقف بین نماز‌گزاران توزیع خواهد شد و 14 دی ماه نیز نشست با روحانیون شهر در خصوص وقف و جایگاه آن برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بوکان ادامه داد: 15 دی ماه مسجد حاج ابراهیم افتتاح خواهد شد و از هیئت امنای فعال مسجد تقدیر و قدردانی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول