اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار:

5 موقوفه جدید به ارزش یک ‌میلیارد تومان در بیجار ثبت شد

رئیس اداره اوقاف بیجار از ثبت پنج موقوفه جدید به ارزش یک‌ میلیارد تومان در سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

5 موقوفه جدید به ارزش یک ‌میلیارد تومان در بیجار ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، بهمن آقاخانی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران در محل اداره اوقاف بیجار ضمن تبریک هفته وقف از ثبت پنج وقف به ارزش 10 میلیارد ریال در سال 92 در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پنج موقوفه شامل سه منزل مسکونی، زمین جهت احداث مسجد، مغازه و زمین جنب آن با کاربری تجاری است.

وی افزود: کمک به مساجد و کارهای علمی و آموزشی علوم قرآنی تهیه جهیزیه عروس‌ها و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل‌های بهره‌گیری از این موقوفه‌ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار با بیان اینکه وقف میراثی جاودان و چراغی روشن و همیشگی است، عنوان کرد: وقف برای رضای خداوند و قدم نهادن در مسیر و سیره انبیا و اولیای الهی بوده و ثمرات اخروی و دنیوی زیادی دارد.

آقاخانی با اشاره به اهمیت وقف و جایگاه والای آن در جامعه افزود: وقف در اسلام از جایگاه بسیار والای برخوردار است و آیات متعددی در قرآن کریم به اهمیت این موضوع پرداخته است.

این مسئول با بیان اینکه وقف عملی است که هیچ‌گاه روبه زوال و نابودی نمی‌رود و همواره ماندگار است ادامه داد: وقف یکی از تأثیرگذارترین شیوه‌ها برای حل مشکلات و مسائل در جامعه است.

کم‌کاری برخی مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ وقف در بیجار

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیجار با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان این شهرستان در ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف در جامعه تاکنون جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

به گفته وی، ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همراهی و کمک مسئولان و مردم است و در غیر این صورت این مهم هیچ‌گاه محقق نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به برکات وقف و تأثیرات آن در جامعه خاطرنشان کرد:  اداره اوقاف به تنهایی نمی‌تواند در ترویج فرهنگ وقف در جامعه موثر باشد و تحقق این مهم نیازمند، هماهنگی و همکاری همه ادارات، مسئولان و مردم شهرستان است.

آقاخانی با بیان اینکه وقف یکی از بهترین راه‌های جاودانگی مال است گفت: دائمی بودن و مردمی بودن از خصوصیات وقف است و موقوفاتی که از قرن‌ها پیش وجود دارد، هنوز منشأ خیرات و ثمرات بسیار زیادی برای جامعه به همراه داشته است.

به گفته وی، نخستین و قدیمی‌ترین موقوفه بیجار وقف زین‌العابدین خان با قدمت 116 سال است که همچنان ثمرات آن به وضوح مشاهده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیجار بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: قلم اصحاب رسانه در راستای ترویج این مهم نیز نوعی وقف در جامعه است.

این مسئول کمک و خیرین نوع‌دوست بیجاری در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت ائمه(ع)، برگزاری جشن‌های غدیر و ترویج فرهنگ غدیر، کمک در راستای آزادسازی زندانیان و کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت را از جمله نیازهای این شهرستان در راستای تحقق و ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد.

آقاخانی کمک به درمان بیماری‌های خاص، تلاش جهت باز پروری معتادان مشتاق به ترک اعتیاد، کمک‌رسانی به امر ازدواج و تهیه جهیزیه نوعروسان کم بضاعت و بی‌بضاعت و تامین مسکن از دیگر جلوه‌های وقف است.

آقاخانی زدودن فقر از چهره جامعه را از مهم‌ترین ثمرات وقف دانست و عنوان کرد: حس نوع‌دوستی، تعاون و پیشرفت جامعه در عمل حسنه وقف نمود عینی پیدا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در پایان به برگزاری برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان اشاره و متذکر شد: برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اطعام 500 نفر در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مسابقه انشاء با عنوان کوتاه‌ترین جمله در مورد وقف، برپایی ایستگاه وقف در بقعه شیخ فاضل گروسی و برگزاری همایش وقف در مجتمع امیر نظام از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بیجار است.

انتهای پیام/79015/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول