اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

فرهنگ ایجاد موقوفه‎های جدید در سمنان ترویج شود

فرماندار شهرستان سمنان گفت: فرهنگ ایجاد موقوفه‎های جدید در سمنان باید با همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان ترویج شود.

فرهنگ ایجاد موقوفه‎های جدید در سمنان ترویج شود

حسن سعدالدین امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان با گرامیداشت هفته وقف که در آستانه آن قرار داریم، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‏های حسنه الهی است و در این راه، همه باید بکوشند تا ترویج فرهنگ ایجاد وقف‎های جدید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این هدف متعالی تنها با آگاه‎سازی مردم و ارائه اطلاعات مورد نیاز به آنها نسبت به نیازهای روز جامعه محقق خواهد شد و رسانه‏ها، دست‏اندرکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و همه مردم و مسئولان باید در این زمینه بکوشند.

فرماندار شهرستان سمنان با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، خواستار توجه بیشتر واقفان به امور دینی و مذهبی و گرامیداشت روزهای منتسب به ائمه اطهار (ع) از محل درآمدهای موقوفات شد.

سعدالدین گفت: سنت حسنه وقف برای مسلمانان بسیار تأکید شده و در دین مبین اسلام نیز این آیین مترقی بر پایه رفع نیازهای مردم و جامعه بنیان نهاده شده است.

وی تصریح کرد: وقف‎های بی‎شمار گذشتگان حاکی از عمق نفوذ این روحیه در مسلمانان است و در این زمینه باید تلاش کرد تا روز به روز بر شمار موقوفات جدید افزوده شود.

فرماندار شهرستان سمنان اضافه کرد: اگر بررسی جامعی در این زمینه صورت گیرد، شاهد خواهیم بود که به ویژه در مناسبت‎های مذهبی و دینی، وقف یکی از مهم‏ترین عامل‏های تاثیرگذار بوده است.

سعدالدین بیان داشت: موقوفات از صدر اسلام تاکنون همواره در احیای فرهنگ دینی و اسلامی بین مسلمانان و جوامع مختلف نقش بی‏بدیلی داشته‏اند.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی نیاز داریم تا فواید این سنت حسنه بیش از گذشته برای مردم بازگو شود.

فرماندار شهرستان سمنان همچنین توجه به رفع نیازمندی‎های حاجتمندان و افراد محروم جامعه را در بخش‎های مختلف یکی از مهم‏ترین وظایف مسئولان کشورمان بیان کرد و گفت: بهره‏گیری از ظرفیت‏هایی که در زمینه وقف وجود دارد، در این راستا بسیار مهم است.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول