اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

11 موقوفه به موقوفات کاشان افزوده شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تعداد موقوفات کاشان را یک‌هزار و 818 مورد دانست و گفت: طی سال جاری 11 موقوفه به موقوفات این شهرستان افزوده شد.

11 موقوفه به موقوفات کاشان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: بزرگترین این موقوفات نیمی از یک کارخانه با برآورد ارزش ریالی 11 میلیارد تومان است.

وی افزود: یک‌هزار و 818 مورد موقوفه کاشان به 7 هزار و 987 رقبه تبدیل شده که از این تعداد 2 هزار و 640 مورد آن عرصه، 2 هزار و 305 مورد زمین زراعی، 29 مورد اعیان، یک‌هزار و 335 مورد عرصه و اعیان و 744 مورد آب است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به رشد 300 درصدی موقوفات کاشان طی سال‌های اخیر بیان داشت: بیش از 700 موقوفه در شهر و روستاهای کاشان سند دارند و در حال حاضر بیش از 300 درخواست برای ثبت سند موقوفات در روستاهای این شهرستان به اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ارائه شده است.

 وی مهم‌ترین اولویت وقف در کاشان را دارو و درمان به ویژه برای بیماری‌های خاص عنوان کرد و افزود: انتشار قرآن، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، بحث، غدیر، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، چاپ کتب دینی و علمی به ترتیب از دیگر اولویت‌های وقف در این شهرستان است.

اسماعیل‌پور با اشاره به شعار «همه واقف باشیم» بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، تاکید کرد و از نهادهای فرهنگی، روحانیون، دانشگاهیان، خبرنگاران و همه فعالان در علوم نظری خواستار همکاری برای تحقق این امر در جامعه شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تثبیت وقف، به روز رسانی درآمد موقوفات، ایجاد وقف‌های جدید با کارکردهای نوین را از اهداف اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ذکر کرد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این امر طرح‌های فرهنگی متنوعی از جمله طرح‌های آرامش بهار ویژه نوروز، فاطمیه، نشاط معنوی ویژه تابستان، دهه کرامت ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی در بقاع متبرکه به صورت وسیع از محل درآمد ضریح‌ها و طرح‌های مودت در طول سال جاری اجرا شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اختصاص 15 درصد درآمد این اداره به امور فرهنگی یادآور شد: امسال 13 هزار نفر در مسابقات قرآنی در کاشان شرکت کرده‌اند که بسیار قابل توجه بوده و از همکاری مراکز قرآنی و هیئت امنای بقاع متبرکه این شهرستان که در این راستا فعالیت و همکاری گسترده‌ای داشته‌اند، تقدیر می‌شود.

اسماعیل‌پور همچنین از تجهیز زیارتگاه سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) به پله برقی برای نخستین بار در سطح استان اصفهان خبر داد و یادآور شد: از بین 700 امامزاده موجود در استان اصفهان زیارتگاه شهید اردهال نخستین بقعه متبرکه‌ای است که به پله برقی مجهز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی با تبریک هفته وقف، برپایی نمایشگاه با موضوع وقف، نشست تخصصی با علما و روحانیون، مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه برای ارائه عملکرد اداره اوقاف کاشان، نشست مشترک بین واقفان و متولیان موقوفات و هیئت امنای امامزادگان و برگزاری مسابقه انشا، در سطح مدارس کاشان با موضوع وقف را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده اداره اوقاف و امور خیریه کاشان برای هفته وقف در این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول