اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

وقف 13 موقوفه به ارزش 130 میلیون تومان در قاینات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 13 موقوفه جدید به ارزش 130 میلیون تومان توسط خیران این شهرستان وقف شده است.

وقف 13 موقوفه به ارزش 130 میلیون تومان در قاینات

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قاصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: قاین در بحث وقف رتبه نخست را در سطح استان داشته است.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری 13 موقوفه توسط خیران قاینی وقف شده است، افزود: ارزش این میزان موقوفه حدود 130 میلیون تومان بوده است.

کمک به امامزادگان مهمترین نیت واقفان قاینی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات به نیات واقفان این موقوفات اشاره و تصریح کرد: بیشتر واقف‌های انجام شده با نیت کمک به امامزادگان برای اجرای طرح جامع توسعه و تامین مخارج عمرانی بقاع متبرکه در این شهرستان بوده است.

قاصری با بیان این‌که به موضوع وقف در تمام ادیان توجه شده است، یادآور شد: اسلام نیز یکی از ادیان الهی بوده به موضوع وقف توجه ویژه داشته است.

وی ادامه داد: در روایات پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) به امر وقف توجه بسیاری شده است.

این مسئول با بیان این‌که باید نیات وقف به صورت هدفمند باشد، یادآور شد: در سنت‌های گذشته نیات واقفان بیشتر اختصاص به مساجد و مجالس مذهبی داشته است.

وی متذکر شد: در شرایط کنونی نیات وقف باید به مسائلی همچون توسعه علمی، کمک به مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و درمان بیماری‌ها توجه شود.

نیاز به اعتبار 700 میلیون تومانی برای اجرای طرح جامعه امامزادگان در قاینات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات افزود: بیشترین مطالبات این اداره مربوط به شهرداری و اداره راه و شهرسازی این شهرستان می‌شود.

این مسئول به تصویب اجرای طرح جامعه امامزادگان در این شهرستان اشاره  کرد و اذعان داشت: برای اجرای این طرح 700 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان این‌که 13 امامزاده در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 11 امامزاده در قاین و دو امامزاده در خضری دشت‌بیاض وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات یادآور شد: برای اجرای این طرح نیاز به تامین اعتبار از طریق کمک‌های مردمی، اعتبارات اداره اوقاف، اعتبارات تملک و دارایی و اعتبارات کشوری است.

قاصری با بیان این‌که اداره اوقاف و امور خیریه قاینات برای جذب کمک‌های مردمی اقدام به چاپ و توزیع 12 هزار قبض کرده است، خاطرنشان کرد: از اعتبارات مصوب شده برای اداره اوقاف و امور خیریه قاینات در سال جاری 350 میلیون تومان مربوط به امامزادگان این شهرستان است.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول