اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد

شناسایی 500 مورد موقوفه در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال 500 مورد موقوفه در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

شناسایی 500 مورد موقوفه در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال موقوفات جدید نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته به طوری که سال گذشته 47 مورد وقف جدید در آذربایجان غربی به ثبت رسیده و در 9 ماه امسال 55 مورد موقوفه جدید ثبت شده و با توجه به در پیش بودن هفته وقف امید است موقوفات افزایش یابد و با این روند موقوفات امسال از نظر کمی و کیفی دو برابر خواهد شد.

وی ارزش تقریبی این 55 مورد وقف را حدود 35 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در بحث شناسایی موقوفات نیز 500 مورد شناسایی موقوفه انجام شده و کل موقوفات آذربایجان غربی اعم از موقوفات انتفاعی و منفعتی حدود 6 هزار موقوفه است.

مصائبی گفت: در زمینه کل موقوفات استان، شهرستان‌های خوی، تکاب، ارومیه و مهاباد بیشترین موقوفات را دارند و در وقف‌های جدید شهرستان شوط رتبه نخست را به خود اختصاص داده و عمده موقوفات ابتدا در زمینه عزاداری سید‌الشهدا و مساجد بوده و موقوفات برای کمک به بیماران و فقرا در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به طرح حافظان قرآن اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اختتامیه مسابقات قرآن سال 90 و 91 بحث حافظان قرآن را مطرح کردند که 10 تا 15 میلیون قاری و حافظ در کشور داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: سال 91 سهمیه آذربایجان غربی در زمینه طرح حافظان قرآن 10 هزار نفر بود که بیش از 10 هزار نفر ثبت‌نام کردند، اما در بحث حفظ از افراد ثبت نام شده یک پنجم حدود 2 هزار نفر در آزمون مربوطه شرکت داشتند.

مصائبی ادامه داد: سال 92 نیز 12 هزار نفر سهمیه استان بوده که از 12 هزار و700 نفر سهمیه بیش از 13هزار نفر ثبت‌نام کردند که آزمون آن سال آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عنوان کرد: تاکنون حضور و شرکت مردم خوب بوده و اگر زیرساخت‌ها آماده شود و همه ارگان‌ها همکاری کنند ثبت‌نام و تعداد حافظان نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح حافظان قرآن در شهرهای استان انجام شده و هنوز به روستاها ورود پیدا نکرده‌ایم، متذکر شد: در روستاها نیز حافظانی به صورت سنتی در خانواده‌ها کار حفظ قرآن را انجام می‌دهند که هنوز شناسایی نشده که اگر این افراد در روستاها شناسایی شود استقبال و تعداد افراد در طرح حافظان بیشتر خواهد بود.

مصائبی اذعان داشت: امید است در سال‌های آینده و سال 93 بودجه‌های قرآنی و فرهنگی افزایش داده شود که در این صورت قطعا می‌توان نسبت به تربیت افراد و نتیجه آن مطمئن باشیم البته در این زمینه خیرین و خانواده‌ها نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/61005/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول