اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

شناسایی 4 هزار موقوفه در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شناسایی بالغ بر 4 هزار موقوفه و 23 هزار رقبه در این استان خبر داد.

شناسایی 4 هزار موقوفه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌السلام ولی عادلی ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در سالن خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اولیای الهی را بزرگ‌ترین واقفان تاریخ ذکر کرد.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف در جامعه به‌عهده رسانه‌ها است، اظهار کرد: گسترش وقف موجب محقق شدن حماسه اقتصادی در کشور می‌شود.

این مسئول رقم خوردن حماسه سیاسی را توسط مردم دانست و افزود: تا محقق شدن حماسه اقتصادی باید تلاش کرد.

وی از خبرنگاران خواست تا در راستای ترویج فرهنگ وقف بخشی از ایده و قلم خود را وقف کنند.

عادلی وقف را یکی از زیرساخت‌های اصلاح امور جامعه خواند و متذکر شد: فرهنگ وقف در گذشته یکی از عوامل پیشرفت تمدن اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته بودجه‌ای برای گسترش فرهنگ  اسلامی و برگزاری مجالس مذهبی در نظر گرفته نمی‌شد، خاطرنشان کرد: از برکت موقوفات و درآمدهای آنها بسیاری از مراکز توسعه علوم دینی شکل گرفت.

به گفته مدیر کل اوقاف گیلان وقف می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به جایگاه رسانه در شکل‌دهی به افکار و سلیقه افراد یک جامعه، اضافه کرد: امروز رسانه اساسی‌ترین ابزار قدرت شناخته شده است.

عادلی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مردم را با جوانب مختلف فرهنگ وقف آگاه کنند، یادآور شد: بخشش در راه خدا، افزایش اخوت در جامعه، پیوند اشراف با فقرا، اسراف‌زدایی، ایجاد رفاه مادی و... از جمله آثار وقف در جامعه است.

وی با اشاره به تبیین تعالیم دین اسلام بر مدار رستگاری انسان اظهار کرد: در این بین وقف بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که موجب می‌شود برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال به مردم نیازمند شامل حال واقف شود.

این مسئول بهبود عمرانی و آبادانی روستاها و نقاط محروم کشور را از برکات وقف دانست و گفت: فرهنگ وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال 89 در گیلان هشت مورد وقف شده بود، اضافه کرد: در سال 90 تعداد 18 مورد وقف و سال 91 نیز 30 مورد وقف در گیلان ثبت شده است. 

عادلی با تصریح بر اینکه این آمار در سال 92 افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 35 مورد وقف نیز برسد.

وی پیوند اداره کل اوقاف گیلان با اصحاب رسانه را موجب گسترش فرهنگ و وقف و معرفی آن به افراد جامعه دانست.

مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی، بقاع متبرکه و فرهنگ وقف سه مسئولیت عمده اداره کل اوقاف است، متذکر شد: تاکنون در گیلان بیش از 4 هزار مورد موقوفه و23 هزار مورد رقبه شناسایی شده است.

وی بر هزینه‌کرد درآمد حاصل از موقوفات طبق نیات واقف تأکید کرد و یادآور شد: تخطی در این راستا موجب عقوبت الهی است.

*نارضایتی برخی خبرنگاران از روابط عمومی اوقاف گیلان

به گزارش فارس، برخی خبرنگاران در همایش مذکور از بی‌عدالتی و ناهماهنگی در انتخاب خبرنگاران حوزه اوقاف انتقاد کردند.

خبرنگاران معتقد بودند برخلاف آنچه که مطرح شده بود، در این همایش حق بسیاری از خبرنگاران که در عرصه اوقاف در طول سال فعالیت‌های زیادی داشتند نادیده گرفته شده است. 

انتهای پیام/84002/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول