اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران:

26 موقوفه منفعتی در گچساران وجود دارد

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: 26 موقوفه منفعتی در شهرستان گچساران وجود دارد.

26 موقوفه منفعتی در گچساران وجود دارد

فرزین بهمنی‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به آغاز هفته وقف اشاره کرد و اظهار داشت: وقف در زمینه‌های مختلف بسیار مهم و ضروری و راه‌گشا بوده از این‌رو وقف صدقه جاری است که همواره از ثواب اخروی بالایی برخوردار بوده و مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند و بر این اساس باید برای توسعه وقف تلاش شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در توسعه وقف و نهادینه کردن آن در جامعه تاکید کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ وقف انکارناپذیر بوده از این رو از کلیه اصحاب رسانه همکاری همه‌جانبه اصحاب رسانه برای توسعه فرهنگ وقف را خواستاریم.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران از همکاری رسانه‌های استانی و کشوری اعم از مکتوب و مجازی در امر اطلاع‌رسانی انجام ماموریت‌های محوله در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه موفق‌تر عمل کنند و مردم نیز همراهی قابل ملاحظه‌ای با مجموعه اوقاف داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقف و موقوفات در جامعه آثار و برکات خوبی داشته و نفوذ صحبت‌های طلبه‌ها و روحانیون در جامعه بسیار موثر است، گفت: انتظار می‌رود ائمه جمعه و جماعات در خصوص خطبه‌های پیش ‌از نماز به اهمیت و ضرورت وقف صحبت‌هایی داشته باشند و مردم را آگاه کنند.

بهمنی‌آزاد بزرگ‌ترین رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف را روحانیت دانست و گفت: بازتاب وقف و موقوفات حتی در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار بوده از این‌رو همکاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود همکاری لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی گفت: باید حق و حقوق موقوفه کاملاً رعایت شود و ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی بیشتر در سطح استان و شهرستان است.

این مسئول به وضعیت و نحوه وقف در سطح شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان قریب به 26 موقوفه منفعتی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری مراسم و سالگردها، مراسم روضه‌خوانی،مراسم فرهنگی و آموزش قرآن برگزار می‌شود و استفاده لازم از موقوفات منفعتی نیز صورت می‌گیرد.

رئیس اوقاف گچساران بر لزوم مشارکت و همراهی بیش از پیش اقشار مختلف مردم به‌ویژه خیران و نیکوکاران و همچنین دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول