اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته وقف

وقف در پیشرفت اقتصاد اسلامی نقش ویژه‌ای دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: وقف در پیشرفت اقتصاد اسلامی نقش ویژه‌ای دارد و می‌تواند سبب شکوفایی هر جامعه‌ای شود.

وقف در پیشرفت اقتصاد اسلامی نقش ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار در پیامی به مناسبت هفته وقف اظهارداشت: وقف یکی از بهترین نشانه‌های عملی بر صدق ایمان و گذشت از مال و خدمت به خلق خدا و انفاق در راه خدا، ایثار، فدا کاری و رفع نیازمندی‌های عام مردم بدون چشم‌داشت است و در پرتو این سنت حسنه  واقفان در طول تاریخ برای رفع نیازمندی‌های جامعه اعم از (دینی، مذهبی، فرهنگی، آموزشی ،اجتماعی و اقتصادی) توفیقاتی داشته‌اند.

وی در این پیام آورده است: سنت حسنه وقف و توجه به امور خیریه یکی از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده به طوری که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در تمامی کشورهای اسلامی بویژه کشور عزیزمان ایران، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم این سنت حسنه و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

برهمین اساس امروز مهمترین وظیفه ما این است که در راستای معرفی فلسفه وقف و برکاتی که بر آن مترتب است کوشا باشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه اجتماعی و همدلی تمامی فرزندان این مرز و بوم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه همه جانبه میهن اسلامی‌مان گام برداریم.

استاندار خراسان جنوبی در این پیام می‌افزاید: احیای این سنت حسنه و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور تقویت شد، سنتی که با احیای مجدد آن، گره از بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان باز شد و امروز نیز این مهم با ایجاد زمینه‌های بروز مسوولیت‌پذیری اجتماعی و تبدیل سنت وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی میسر می‌شود.

خدمتگزار تصریح کرد: امروزه با گسترش جوامع انسانی و افزون شدن نیازهای اجتماعی احساس می‌شود که باید از ظرفیت عظیم وقف برای رفع نیازهای روز استفاده کرد و موقوفات جدید می‌تواند در علوم روز از جمله هسته‌ای، پزشکی و غیره باشد که علاوه بر وقف بر نیازمندان و سایر مسائل جامعه به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات، بروز رسانی اجارات و عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه قابل تقدیر است بنابراین  تاکید می‌شود که مسئولان مربوطه در امر حفظ و نگهداری موقوفات به عنوان میراث جاویدان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز لازم است در راستای احیای موقوفات با اوقاف همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوان با اتحاد و همدلی ثمرات وقف را بیش از گذشته به ذائقه جامعه چشاند. در این راستا مهمترین اصل پرداخت مطالبات موقوفات است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

خدمتگزار ضمن گرامی‌داشت 27 صفر، از درگاه ایزد متعال، برای همه واقفان و خیرین محترم و همکاران در اوقاف و امور خیریه استان، توفیقات روزافزون در راستای گسترش فرهنگ والای وقف و توسعه و آبادانی استان و ایران اسلامی و نیز حرکت در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و اجرای منویات مقام معظم رهبری خواستار شد.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول