اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد

تصویب بیش از 39 میلیارد ریال اعتبار برای اتوبوسرانی بیرجند

معاون استاندار خراسان جنوبی از تصویب 39 میلیارد و 130 میلیون ریال اعتبار برای اتوبوسرانی بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: در هشت ماه گذشته 85 درصد این بودجه عملیاتی شده است.

تصویب بیش از 39 میلیارد ریال اعتبار برای اتوبوسرانی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم اولیایی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که به مناسبت روز حمل و نقل برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی بیرجند در ابتدای تأسیس خود دارای 21 دستگاه اتوبوس بود که این رقم اکنون به 160 دستگاه رسیده است.

نیاز به 50 دستگاه اتوبوس جدید در بیرجند

وی با بیان اینکه از این تعداد 120 دستگاه فعال است، افزود: در حال حاضر به 50 دستگاه اتوبوس جدید برای حمل و نقل عمومی بیرجند نیاز داریم.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبار لازم در این زمینه انجام شده که امیدواریم در سال آینده سهمیه‌هایی برای سازمان اتوبوسرانی در نظر گرفته شود.

اولیایی با بیان اینکه در حال حاضر 345 ایستگاه اتوبوس در مسیر تردد اتوبوس‌ها در بیرجند وجود دارد، تصریح کرد: برای 191مورد از این ایستگاه‌ها سرپناه مناسب نصب شده که نیاز به توجه بیشتر و گسترش کیفیت این ایستگاه‌ها است.

انجام 70 درصد حمل و نقل بیرجند توسط بخش خصوصی

وی با اشاره به این‌که 70 درصد حمل و نقل بیرجند توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اذعان داشت: از 120 دستگاه اتوبوس فعال در بیرجند، 84 دستگاه مربوط به بخش خصوصی است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تصویب 39 میلیارد و 130 میلیون ریال برای بودجه اتوبوسرانی بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 85 درصد این بودجه عملیاتی شده است.

اولیایی با اشاره به این‌که هزینه جا به جایی هر مسافر در بیرجند، 500 تومان است، متذکر شد: بخش زیادی از این هزینه توسط بخش دولتی و حمایت شهرداری بیرجند پرداخت می‌شود.

پرداخت 26 میلیون تومان رایانه بلیط اتوبوس

این مسئول یادآور شد: برای این‌که اتوبوسرانی بتواند انتظارات مردم را فراهم کند باید بین هزینه تمام شده جا به جایی و هزینه دریافتی از مردم نسبت مناسبی وجود داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته در سه مرحله 26 میلیون و 300 هزار تومان به عنوان رایانه بلیط اتوبوس در نظر گرفته شده، افزود: امسال قرار است از محل این اعتبار نخستین قسط برای شهرداری واریز شود.

اولیایی تصریح کرد: با این حال شهرداری از محل اعتبارات داخلی خود به ازای هر اتوبوس یک میلیون تومان به بخش خصوصی پرداخت کرده است اما این هزینه‌ها کافی نیست.

ترافیک محورهای منتهی به میدان ابوذر بیرجند سامان‌دهی می‌شود

وی از سامان‌دهی پایانه ابوذر بیرجند و ترافیک محورهای اطراف آن خبر داد و گفت: برای این کار طرح‌هایی در حال بررسی است که پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی عدم اختصاص اعتبار به ناوگان جدید در اتوبوسرانی و ترافیک‌ها را از دیگر مشکلات سازمان اتوبوس‌رانی بیرجند برشمرد و افزود: شهرداری برای تملک زمین‌هایی که در حوزه پرتردد هستند تلاش می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بخشی از این زمین‌ها تملک شده‌اند و بخش دیگر در حال تملک هستند.

انتهای پیام/69022/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول