اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

رتبه نخست در امور خیر نصیب خراسان‌جنوبی شد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مردم خراسان‌جنوبی با وجود کمی درآمد رتبه نخست در امور خیر را در کشور کسب کرده‌اند.

رتبه نخست در امور خیر نصیب خراسان‌جنوبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌اله خدمتگزار امشب در مراسم دیدار مردم بیرجند با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی ضمن خوش‌آمد گویی و ابراز خوشنودی از حضور این مرجع عالی‌قدر در خراسان جنوبی اظهار داشت:  این استان با سابقه درخشان در طول تاریخ به عنوان کانون ترویج اسلام و پشتوانه انقلاب و امام خمینی بوده است.

وی با بیان این‌که نقش جوانان و رزمندگان خراسان جنوبی در دوران پیروزی انقلاب و در تمامی صحنه‌های دیگر ستودنی است، ادامه داد: وجود بزرگان و فرهیختگان علمی، دینی و فرهنگی مانند آیت‌الله آیتی، آیت‌الله تهامی، عبدالعلی بیرجندی، ولی‌الزمان فروزان‌فر، پروفسور گنجی، پروفسور معتمد‌نژاد و دیگر شخصیت‌های بزرگ مایه افتخار و برکت این استان بوده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مردم این استان به اصول و ارزش‌های اسلامی پایبند هستند، افزود: حضور مردم استان در تمامی صحنه‌ها نشان از ولایت‌مداری، توجه و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.

خدمتگزار با بیان این‌که میانگین درآمد مردم خراسان‌جنوبی نسبت به میانگین کشوری پایین است، یادآور شد: مردم این استان با توجه به کمی درآمد در امور خیر شرکت کرده و از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد.

وی به یکی از مهمترین شاخص‌های این استان اشاره و اضافه کرد: خراسان‌جنوبی از استان‌های فرهنگی و دانشگاهی بوده که این یکی از مهمترین شاخص‌های آن است.

نماینده عالی دولت در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر بیش‌ از 60 واحد دانشگاهی در این استان فعال است، اذعان داشت: دانشگاه‌های استان دارای 3 هزار و 600 نفر هیئت علمی است.

خدمتگزار تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌ از 50 هزار دانشجو در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم خراسان‌جنوبی را زندگی مسالمت‌آمیز تشیع و تسنن در کنار یکدیگر دانست و متذکر شد: علماء و مردم اهل سنت این استان علاقمند به نظام و رهبری بوده و در تمامی صحنه‌ها همراه با شیعیان حضور دارند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که این استان به سبب عدم وجود صنایع بزرگ و خشکسالی‌های پی‌در پی در بخش کشاورزی و دامپروری با مشکلاتی همراه بوده است، ادامه داد: با وجود این مشکلات مردم این خطه به نظام اهتمام ویژه‌ای دارند.

خدمتگزار به وجود 460 کیلومتر مرز مشترک این استان با افغانستان اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای مرزبانی و مرزنشینان غیور، مرزهای خراسان جنوبی را به یکی از امن‌ترین مرزهای کشور تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: از لحاظ سیاسی مودت، همدلی و همراهی در بین مسئولان این استان وجود داشته که امید است بتوانیم گام‌های ارزشمندی برای خدمت به مردم برداریم.

نماینده عالی دولت در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مردم این استان مردمی متدین، انقلابی، صبور و شریف بوده و یار، یاور و پشتیبان رهبری و مرجعیت هستند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول