اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز حمل و نقل

نخستین اتوبوس مجهز به بالابر ویلچر در بیرجند به بهره‌برداری رسید

به مناسبت روز حمل و نقل و با حضور استاندار خراسان جنوبی نخستین اتوبوس مجهز به بالابر ویلچر برای معلولان و جانبازان در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

نخستین اتوبوس مجهز به بالابر ویلچر در بیرجند به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح این اتوبوس اظهار داشت: تاکنون برای حمل و نقل معلولان و جانبازان در حمل و نقل عمومی تجهیزاتی وجود نداشته است.

محمدرضا دوستی تصریح کرد: این نیاز هنگامی خود را بیشتر نشان داد که ورزشکاران جانباز و معلول ما برای سفر به خارج از کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدند و این باعث سرشکستگی فناوران کشور بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل ساخت اتوبوس مجهز به بالابر ویلچر در دستور کار قرار گرفت و بعد از کار و تلاش شبانه‌روزی امروز به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی آژانس حمل و نقل شهری ویژه معلولان در بیرجند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به امکانات این اتوبوس اظهار داشت: این اتوبوس قادر است تا وزن 300 کیلوگرم را در زمان کمتر از یک و نیم دقیقه جا‌به‌جا کند.

دوستی با بیان این‌که این بالابر قابلیت نصب بر روی خودروی ون و استیشن را نیز دارد، اضافه کرد: با هماهنگی که با بهزیستی صورت گرفته است این بالابر روی چهار دستگاه ون نصب می‌شود تا نیازهای معلولان در حوزه حمل و نقل عمومی برطرف شود.

وی از راه‌اندازی آژانس حمل و نقل شهری ویژه معلولان و جانبازان در بیرجند خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این آژانس شاهد ترقی سطح حمل و نقل عمومی در جامعه به خصوص برای معلولان و جانبازان می‌شویم.

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی پارک برتر کشور شد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به هفته پژوهش، متذکر شد: در هفته پژوهش دستاوردهای یک ساله این حوزه در نمایشگاهی در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

دوستی با بیان این‌که پارک و علم و فناوری به عنوان متولی پژوهش در خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور داشته است، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به عنوان پارک برتر کشور در این نمایشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول