اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد

اسناد سجلی حساس‌ترین و مستندترین اسناد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اسناد سجلی حساس‌ترین، محکم‌ترین و مستندترین اسنادی که می‌توانیم ارائه دهیم.

اسناد سجلی حساس‌ترین و مستندترین اسناد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌الله خدمتگذار پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال اظهار داشت: ثبت احوال از اداراتی است که بیشترین و با ارزشمندترین اسناد کشور را در اختیار دارد.

وی لازمه دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف را ارائه اسناد هویتی عنوان کرد و افزود: تا هویت ایرانی بودن فرد مشخص نشود هیچ‌گونه خدماتی به او ارائه نمی‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اسناد سجلی حساس‌ترین، محکم‌ترین و مستندترین اسنادی که می‌توانیم ارائه دهیم.

خدمتگذار با بیان این‌که اسناد سجلی پایه و اساس همه اسناد در کشور است، اذعان داشت: اگر این اسناد نباشند هیچ سند دیگری برای فرد صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به امکانات و پیشرفت‌های جدید ثبت احوال متذکر شد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که به‌روزترین و دیجیتالی‌ترین اطلاعات را در مورد افراد در اختیار داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: در طرح بازنگری اساسی سیستم ثبت احوال بعد از انقلاب تنها در خراسان 8 میلیون و 600 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم اما با این وجود امکانات ما در آن زمان بسیار کم بود.

خدمتگزار اشاره کرد: اما هنوز این پیشرفت‌ها و امکانات ایجاد شده کافی نیست و باید به ثبت احوال که مهم‌ترین اسناد کشور را در اختیار دارند توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر نقش بسیار مهم ثبت احوال در انتخابات و تحلیل‌های آماری، ادامه داد: با تکیه بر اطلاعات ثبت احوال است که مدیران و مسئولان می‌توانند برای آینده کشور و توزیع خدمات برنامه‌ریزی  کنند.

وی کارت ملی و کارت هوشمند الکترونیک را یکی دیگراز وظایف مهم و با اهمیت ثبت احوال برشمرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری کامل در این زمینه داشته باشند تا کارت هوشمند به عنوان یک سند ملیتی در همه نقاط کشور در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صدور اسناد سجلی در یک روز، اظهار کرد: ثبت احوال از نخستین اداراتی بود که به وظیفه اداری خود که همان به حداقل رساندن تشریفات اداری مردم بود عمل کرد.

خدمتگزار خاطر نشان کرد: ثبت احوال از اداراتی است که مردم از زمان ولادت تا فوت بیشترین مراجعه را به آن دارند.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول